سرمربی تیم ملی کشتی آزاد:

قهرمانی تهران کشتی را از حالت تک قطبی خارج کرد/ در حفظ استعداد های کشف شده کوتاهی کردیم

مسعود واحدی گفت: قهرمانی تیم تهران می تواند کشتی آزاد را از حالت تک قطبی خارج کند.

مسعود واحدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان گفت: قهرمانی تیم تهران می تواند کشتی آزاد را از حالت تک قطبی خارج کند و سبب افزایش رقابت بین استان‌ها و کشف استعدادهای بیشتر شود. امیدوارم کشتی استان‌های خراسان رضوی و کرمانشاه و تک ستاره‎ های استان همدان، لرستان و استان‌های دیگر هم به جمع مدعیان اضافه شوند تا بتوانیم پشتوانه خوبی در کشتی کشورمان داشته باشیم.

رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی روز‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن شش هزار نفری ۲۲ گولان شهرستان سنندج استان کردستان برگزار شد. این مسابقات که در دور قبل به میزبانی الیگودرز برگزارشد این بار سطح کیفی بهتری داشت و در پایان تیم تهران به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های مازندران و توابع تهران نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. با توجه به این که مازندران تنها قطب کشتی آزاد محسوب می شد قهرمانی تیم تهران سبب افزایش رقابت بین استان‌ها و کشف استعدادهای بیشتر می شود خواهد شد. 

واحدی عضو کمیته فنی مسابقات کشتی آزاد قهرمان کشوری نونهالان گفت: حساسیت فدراسیون برای برگزاری مسابقات نونهالان بسیار به جا است و مسئولان عقیده دارند برگزاری مسابقات زیاد و تحت فشار قرار دادن نونهالان درست نیست. به همین خاطر باید سعی کنیم با اصول و قواعدی که برای مسابقات در نظر می گیریم، کمترین آسیب به کشتی گیران نونهال وارد شود تا بتوانیم با برگزاری رقابت‌های بیشتر، سطح کیفی این رده را بالاتر ببریم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان گفت: استعدادیابی به دو بخش کشف نفرات مستعد و حفظ این استعداد و انتقال آنها به رده های بالاتر، تقسیم می شود. کشورمان همواره کشتی گیران مستعدی داشته اما متاسفانه در مواردی نتوانسته ایم این استعدادها را حفظ کنیم.

واحدی گفت: مدیریت فدراسیون رده نونهالان را مهم‌ترین رده می داند، اگر بتوانیم این رده را خوب پرورش دهیم، قهرمانان آینده را تربیت کرده ایم. امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که بعد از مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا در بحرین اجرایی خواهد شد، بچه‌ها را حفظ و آینده کشتی کشور را بیمه کنیم. بر خلاف رده‌های جوانان و بزرگسالان که از نظر فنی نمی توان به کشتی گیر چیز بیشتری یاد داد، در رده نونهالان اما این بستر آماده است که هم از نظر فنی و هم ذهنی و روانی بتوانیم قهرمان بسازیم تا این کشتی گیر در رده بزرگسالان به مدال جهانی و المپیک برسد.


بیشتر بخوانید 


فرهاد (حمیدرضا) اسماعیل‌نژاد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان گفت: ۹۰ درصد استخوان‌بندی تیم ملی نوجوانان امسال همان نفرات نونهالان برتر مسابقات روز جهانی کودک در قزوین در سال ۹۸ و مسابقات نونهالان در کوهدشت هستند، این یعنی که رده نونهالان پایه نوجوانان خواهد شد.

علی اصغر سام دلیری عضو۴۴ کیلوگرم نونهالان در مسابقات روز جهانی کودک و مصطفی رضایی عضو ۵۷ کیلوگرم نونهالان، در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان در مجارستان که سال ۱۴۰۰ برگزار شد، ملی پوش ۵۵ و ۶۰ کیلو ایران بودند که سام نفر هفتم جهان و رضایی نفر دوم جهان شد.

او امسال در رده جوانان سام در اولین حضورش در جوانان کشور در۱۸ سالگی در ۶۳ کیلوگرم سوم کشور شد و از سوی آقای بنا به یک اردوی بزرگسالان دعوت شد و چند روز قبل قهرمان ۶۳ کیلو جام شاهد در رشت شد. سام و رضایی هر دو در هجده سالگی به جام تختی دعوت شدند، پس رده‌های پایه جای استعداد‌یابی و سپس توجه با برنامه، جهت رشدشان در مراحل سنی بالاتر است و این درمورد خیلی از کشتی گیران مثل عرفان جرکنی، رضا آذرشب، محمدرضا غلامی، آرشام ملکی و... صدق می‌کند.

اسماعیل‌نژاد گفت:مسابقات کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا نهم تا یازدهم تیر ماه در بحرین برگزار می‌شود و ما فقط خرداد ماه که زمان امتحانات دانش آموزان هست را برای آماده‌سازی در پیش داریم و بدون حضور در تورنمنت تدارکاتی با سه یا دو اردوی ۱۲ روزه تیم فرنگی را اعزام خواهیم کرد. همچنین با توجه به رقابت نزدیک چند وزن در مسابقات قهرمان کشوری در سنندج، در اولین اردوی آمادگی چند دیدار انتخابی درون اردویی رسمی خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار