رفع مشکلات تولیدکنندگان کردستانی نیازمند اقدام جهادی است

استاندار کردستان خواستار حضور جدی سرمایه‌گذاران در حوزه تولید و ایجاد اشتغال شد و گفت: رفع مشکلات تولیدکنندگان کردستانی نیازمند اقدام و کاری جهادی از سوی همه مدیران است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک کردستان، اظهار داشت: آغاز بکار و ادامه اجرای منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان که سال گذشته مصوب شد، جلوتر از شش منطقه تجاری دیگر مصوب در کشور در حال پیگیری است.

او با اشاره به اینکه پارسال مشاور منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مشخص شد و مطالعات آن در حال انجام است، گفت: هرچند با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با قدرت برای آماده شدن زیرساخت‌های مناطق آزاد تجاری در استان تلاش می‌کنیم، چرا که اجرایی کردن این مهم رونق و جهش اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار کردستان می گوید: از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان که زمینه رشد اقتصادی استان را فراهم می‌کنند، حمایت کرده و امیدواریم به تعالی و پیشرفت در حوزه اقتصاد، خلق ثروت و افزایش درآمد سرانه خانواده‌ها برسیم.

زارعی‌کوشا بر لزوم ارتباط مستمر تولید، کشاورزی، صنعت و خدمات با مدیران استان تاکید کرد و گفت: از مدیران خواسته‌ایم خود پیگیر مشکلات تولیدکنندگان و رفع آن باشند، نه اینکه تولید کنندگان دنبال مدیران باشند و دائم دغدغه بیان مشکلاتشان را داشته باشند.

او با بیان اینکه مدیران نباید پشت میز نشین بوده و منتظر مراجعه تولیدکنندگان باشند، گفت: اگر شعار حمایت از تولید می‌دهیم، لازمه آن، این است که پیگیر احصاء مشکلات و خواسته‌های تولید کننده باشیم و آن را برطرف کنیم.

استاندار کردستان می گوید: تولید کنندگان استان جزو کم توقع‌ترین فعالان عرصه تولید در کشور هستند، ضمن اینکه برند‌ها و موفقیت‌هایی در حوزه تولید داریم که اگر در استان‌های دیگر بود، قطعا تبلیغات زیادی برای آن می‌شد، بنابراین باید قدردان و حامی تولیدکنندگان باشیم.

زارعی کوشا گفت: همت و غیرت تولیدکننده را باید قدر نهاد و حیف است از ظرفیت منابع انسانی و پتانسیل‌های مختلف اقتصادی استان به خوبی بهره گرفته نشود.

او با تاکید بر اینکه خود و مدیران را نسبت به عبور از توسعه نیافتگی و این وضعیت مکلف می‌دانم، گفت: باید شب و روز را با دغدغه سر کنیم و مسائل و مشکلات را پیگیری و رفع کنیم.

استاندار کردستان گفت: در ابتدای ورودم به استان، جذب اعتبارات در اشتغال خرد و خانگی، تقریبا صفر بود، اما در چهار ماه آخر پارسال، این رقم به ۱۰۰ درصد رسید.

زارعی کوشا از سرمایه‌گذارانی که دارای طرح هستند و زمین دریافت کرده‌اند، خواست کارشان را شروع کنند و ادامه داد: از تولید کننده واقعی حمایت می‌کنیم نه کسی که با نام تولید بخواهد فرصت‌ها را از دست دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.