بهره برداری از سه مدرسه خیرساز در لرستان

سه مدرسه خیرساز به همت بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی در روستا‌های محروم لرستان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی در آئین بهره برداری از مدرسه شهرستان دلفان گفت: این مدارس در روستا‌های بگوردی دلفان، سرتپه بروجرد و مگسان اشترینان واقع شده اند که بانک گردشگری برای ساخت آن‌ها ۱۲میلیارد ریال کمک کرده است.

فائض فرخی افزود: این مدارس با زیربنای ۷۰ و ۹۰ متر احداث شده اند که دارای کلاس آموزشی و خانه معلم هستند و با بهره برداری از آن‌ها مکان مناسب و استاندارد آموزشی برای ۷۰ دانش آموز محروم از تحصیل فراهم شد.

او با بیان اینکه بنیاد نیکوکاری یاس وابسته به بانک گردشگری است گفت: براساس سیاست‌های پیش بینی شده، این بانک با شعار ۱۰۰ شعبه ۱۰۰ مدرسه، ساختن ۱۰۰ مدرسه را در مناطق محروم کشور آغاز کرده که تاکنون ۲۹ باب آن احداث شده است.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی ادامه داد: این بنیاد در راستای رسالت‌های اجتماعی خود و در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری در پویش همدلی و کمک‌های مومنانه نیز، ماه مبارک رمضان ۱۵ هزار بسته غذایی توزیع و ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است که این روستا‌ها قبلا دارای مدارس کانکسی بودند که با توجه به شرایط کوهستانی این مناطق در زمستان دچار مشکل بودند و دانش آموزان یا از تحصیل باز می‌ماندند یا با مشکلات رفت و آمد بسیار، به روستا‌های اطراف مراجعه می‌کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.