کابینه بنت در آستانه سقوط؛

استعفای نماینده کنست در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها علیه «شیرین ابوعاقله»

یکی از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی در اعتراض به شهادت خبرنگار فلسطینی الجزیره استعفا کرد.

به گزارش الرساله، غیداء زعبی یکی از نمایندگان کنست از حزب مرتز امروز (پنجشنبه) در اعتراض به تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی و شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار سرشناس الجزیره استعفای خود را اعلام کرد.

با توجه به استعفای غیداء زعبی از دولت ائتلافی، حزب لیکود درخواست عدم اعتماد به کابینه نفتالی بنت و لاپید را ارائه خواهد کرد. حزب لیکود اعلام کرد روز چهارشنبه لایحه انحلال و برگزاری انتخابات زودهنگام پس از استعفای زعبی از ائتلاف را به کنست ارائه خواهند کرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: نخست وزیر اسرائیل اعضای حزب خود را پس از استعفای زعبی، عضو ائتلاف، برای رایزنی احضار کرده است.

در پی این استعفا، تعداد نمایندگان عضو کابینه در کنست رژیم صهیونیستی به ۵۹ نفر از مجموع ۱۲۰ نفر کنست می‌رسد که برای داشتن اکثریت باید ۶۱ کرسی داشته باشد.

زعبی در نامه استعفای خود خطاب به یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم درباره دلایل استعفای خود توضیح داد: «به دلیل مواضع سخت کابینه درباره مسائل اساسی از جمله حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی، تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح و کشتن شیرین ابوعاقله و برخورد خشونت آمیز نظامیان با عزاداران در مراسم تشییع پیکر او استعفا می‌دهم. من به این نتیجه رسیده ام که نمی‌توانم از این اتحاد ننگین حمایت کنم.»

منابع صهیونیستی در همین راستا اعلام کردند که سفر بایدن به اراضی اشغالی به دلیل احتمال فروپاشی کابینه اسرائیل با خطر لغو شدن مواجه است.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، هفته گذشته در حالی که در حال پوشش خبری جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین بود، با وجود اینکه لباس خبرنگاری بر تن داشت، با شلیک مستقیم گلوله به سر به شهادت رسید.   

اما صهیونیست‌ها با انتشار فیلم‌هایی جعلی در حال تحریف واقعیت هستند و قصد دارند عامل حمله را خود مبارزان فلسطینی جلوه دهند. این در حالی است که شاهدانی که در آنجا حضور داشتند، اعلام کردند که آن‌ها از مبارزان فلسطینی دور بودند.

چندی پیش نیز با کناره‌گیری «ایدیت سیلمن» یکی از اعضای ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی، این ائتلاف اکثریت را برای تصویب قانون در کنست از دست داد و در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت بحران‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی که این رژیم با آن روبروست، شرایط شکننده‌ای پیدا کرده است. مخالفان نفتالی بنت فروپاشی اوضاع امنیتی و حملات سریالی اخیر در تل آویو را دلایل کافی برای کنار رفتن کابینه و فروپاشی ائتلاف حاکم می‌دانند. در نهاد‌های امنیتی این رژیم، از بمب ساعتی سخن می‌گویند که با هر جنگ تل آویو در نوار غزه، فیتیله این بمب روشن خواهد شد که اشاره آن‌ها به تهدید فلسطینیان ساکن اشغالی سال ۱۹۴۸ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار