از ۶ محصول دانش بنیان حوزه سلامت در مشهد رونمایی شد

۱۵ مرکز و نمایندگی قرارگاه تخصصی دانش بنیان در حوزه سلامت در سطح کشور از جمله خراسان رضوی فعال شده است.

شش محصول دانش بنیان حوزه سلامت در جشنواره و نمایشگاه دستاورد‌های رونمایی از فستیوال حوزه سلامت در مشهد رونمایی شد.

این محصولات شامل: فرمولاسیون داروی متوپرولول، سوزن بیوپسی نیمه اتوماتیک، سوزن پورت شیمی درمانی، ونتیلاتور دیون، کپسول مزالازین و ویال پرکن اتوماتیک است.

در جشنواره و نمایشگاه دستاورد‌های فستیوال حوزه سلامت که در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برپا شده ۱۶۲ محصول دانش بنیان که توسط نخبگان مشهدی حوزه سلامت تولید شده به نمایش درآمده است.

افتتاح اولین انجمن تخصصی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلامت کشور
همچنین در این مراسم انجمن تخصصی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلامت خراسان رضوی که اولین انجمن تخصصی کشور در این حوزه است افتتاح شد.

در این انجمن کلیه اقدامات مرتبط در حوزه تولید محصولات دانش بنیان حوزه سلامت و نیز صادرات آن‌ها به نقاط مختلف داخل و خارج کشور به صورت تخصصی انجام می‌شود.

رئیس کمیته تجهیزات، شبیه ساز و ملزومات پزشکی دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این فستیوال گفت: ۱۵ مرکز و نمایندگی قرارگاه تخصصی دانش بنیان در حوزه سلامت در سطح کشور از جمله خراسان رضوی فعال شده است.

دکتر احمد مسلمی گفت: در کمیته تجهیزات، شبیه ساز و ملزومات پزشکی دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بررسی و طرح‌ها حمایت لازم از پژوهشگران نخبه و تولیدکننده صورت می‌پذیرد.

او گفت: کمیته تجهیزات، شبیه ساز و ملزومات پزشکی دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم نگاه به ویژه به موضوع حمایت از تولید اقلام و محصولات دانش بنیان در حوزه سلامت دارد، ما می‌توانیم در زمینه تولید محصولات دانش بنیان و اشتغال آفرین حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و در این خصوص بار‌ها و بار‌ها و در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان "ما می‌توانیم" را در عمل به اثبات رساندیم.

مسلمی گفت: با تلاش خستگی‌ناپذیر نخبگان، متخصصان و پژوهشگران حوزه سلامت توانستیم گام‌های اثربخشی در این حوزه در بازه‌های مختلف از جمله ایام بحران کرونا داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.