استاد دانشگاه آزاد اسلامی:

ارتقاء ورزش اصفهان مستلزم افزایش نقش‌آفرینی بخش خصوصی است

دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: ارتقاء ورزش استان اصفهان مستلزم افزایش نقش‌آفرینی و پویایی بخش خصوصی است.

رسول نظری گفت: فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در سراسر جهان نقش کلیدی در توسعه ورزش دارند، اما در ایران با وجود تمام تاکیدها، باز هم آنطور که باید و شاید از این ظرفیت ارزشمند بهره گیری نمی‌شود.

به گفته او هر چه نیکوکاران به سمت حمایت از ورزش سوق داده شوند شاهد کم شدم آسیب‌های اجتماعی و بهبود سلامت جسمی و روحی خواهیم بود.

وضعیت ورزش استان اصفهان نه آنچنان بحرانی و حاد و نه پیشرفته و توسعه یافته است، اما با اجرای درست تصمیمات و طرح‌هایی که از قبل تهیه شده بود مانند طرح آمایش سرزمینی، می‌توان اوضاع کنونی را بهبود بخشید و در جهت پیشرفت ورزش گام نهاد.

نظری می‌گوید ارتقاء ورزش استان تابعی از بهبود ورزش در شهرستانهاست لذا ارزیابی عملکرد ادارات ورزش و جوانان شهرستانی باید بصورت دوره‌ای و منظم انجام شود و از سوی دیگر تحلیلی درست از عملکرد هیات‌های ورزشی نیز لازم است.

ظرفیت شناسی ۲ باشگاه سپاهان و ذوب آهن، جلب مشارکت بیشتر نهاد‌هایی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه راهکار‌های مناسبی برای رونق بیش از قبل ورزش خواهد بود.

به گفته نظری رسانه‌های جمعی به عنوان نماینده افکار عمومی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا از این ابزار‌ها برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی گسترده استفاده شود.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد و حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.