سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان:

عرضه محصولات غذایی بیش از تقاضاست

در فروشگاه‌ها شاهد انباشتگی کالا‌های اساسی هستیم.

حسین ایراندوست پیرامون وضعیت فراوانی کالا‌ها در استان گفت: وضعیت برنج، شکر، روغن، مرغ، گوشت قرمز و... در سطح مطلوب است و از نظر فراوانی نگرانی نداریم، قیمت‌ها نیز تحت کنترل و رصد است و در این راستا سامانه ۱۲۴ به‌صورت شبانه‌روزی گزارش‌های مردم را دریافت خواهد کرد تا زمینه ایجاد تخلف‌ها را از بین ببریم.


به گفته او پس از اینکه طرح مردمی‌سازی توزیع یارانه‌ها آغاز شد، برای چهار کالای اساسی مرغ، تخم‌مرغ، روغن و فرآورده‌های لبنی اصلاح قیمت صورت گرفت.

با تغییر قیمت‌ها، بدیهی است که نظارت بر قیمت و فراوانی کالا‌ها مد نظر قرار بگیرد و در این راستا با گزارش دستگاه‌های مختلف، رضایت خوبی از فراوانی کالا در سطح استان وجود دارد و تخلقات قابل توجهی گزاش نشد.

ایراندوست گفت: در بسیاری از فروشگاه‌ها با انباشتگی این کالا‌ها مواجه هستیم و برای تخم‌مرغ و گوشت مرغ نیز فراوانی مطلوب است و حتی با مازاد کالا‌ها مواجه هستیم که در این راستا به شرکت پشتیبانی امور دام دستور داده شد مرغ مازاد از بازار را جذب و برای ذخایر استراتژیک ذخیره کنند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با بیان اینکه در جلسه مطرح شد که اگر دیگر استان‌ها نیاز به کالای اساسی دارند، آمادگی داریم کالاهایمان را در اختیارشان قرار دهیم، یادآور شد: بیش‌ترین تمرکز بر این موضوع بود که در شرایط فعلی که با فراوانی کالا مواجه هستیم و تمرکز را بر حمایت از واحد‌های تولیدی بگذاریم تا با انگیزه قبل به تولیدات خود بپردازند و جایگاه خود را در این زمینه حفظ کنیم.
وضعیت برنج، شکر، روغن، مرغ، گوشت قرمز و... در سطح مطلوب است و از نظر فراوانی نگرانی نداریم و قیمت‌ها نیز تحت کنترل و رصد است و در این راستا سامانه ۱۲۴ به‌صورت شبانه‌روزی گزارش‌های مردم را دریافت خواهد کرد تا زمینه ایجاد تخلف‌ها را از بین ببریم.

به گفته ایراندوست شاهدیم که عرضه‌مان بیش از تقاضا است، زیرا در چند روز گذشته شاهد خرید قابل توجه شهروندان بودیم و به‌نظر می‌رسد با انبار شدن بسیاری از کالا‌ها در منازل مواجه هستیم در همین راستا عرضه مازاد بر تقاضا است و دنبالیم کالا‌های پروتئینی و لبنی را در سردخانه‌ها ذخیره کنیم، همچنین تأکید شد که مباحث صادراتی برای گوشت مرغ، فرآورده‌های لبنی و شیر خشک در دستور جهاد کشاورزی قرار بگیرد تا مازاد بر نیاز کشور را برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار