اجرای موفق طرح مردمی سازی یارانه‌ها با اطلاع رسانی خوب اصحاب رسانه

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : اطلاع رسانی خوب اصحاب رسانه به اجرای موفق طرح مردمی سازی یارانه‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

بهزاد باباخانی گفت : اجرای طرح به چند دلیل ضروری بود. نخست آنکه چند نرخی بودن در اقتصاد یک اشتباه است و ایجاد رانت و فساد می‌کند. در کشور ما طی سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای چند قلم کالا تخصیص یافت که نتیجه لازم را نداشت و به نوعی شاهد هدررفت منابع بودیم.

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از سوی دیگر اجرای این طرح یک الزام قانونی بود و دولت مکلف شده بود سال ۱۴۰۱ موضوع ارز ترجیحی را ساماندهی کند.

جنگ اکراین و افزایش قیمت بسیاری محصولات کشاورزی در جهان، این موضوع و تاثیر آن بر افزایش قاچاق کالا به خارج از کشور به دلیل اختلاف قیمت برخی کالا‌ها در کشورمان با کشور‌های همسایه نیز دلیل دیگری بود که اجرای این طرح را ضروری می‌ساخت.

دولت شجاعانه به این موضوع ورود کرد، اکنون باید همه کمک کنیم تا طرح به خوبی اجرا شود و به اهداف تعیین شده برسد.

برای اجرای موفق این طرح از چند ماه قبل برنامه ریزی صورت گرفت و ذخایر کالا‌های اساسی تقویت شد، در کنار آن تقویت حوزه بازرسی و نظارت جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی نیز صورت گرفت.

هر چند در روز‌های ابتدایی اجرای این طرح با افزایش تقاضا برای برخی کالا‌ها مواجه بودیم، بگونه‌ای که در رزو‌های ابتدایی اجرای طرح دو تا سه برابر نیاز استان توزیع روغن داشتیم، اما اکنون شاهد آرامش در بازار هستیم.

این نگرانی وجود داشت که دیگر کالا‌های غیر مشمول طرح افزایش قیمت داشته باشند، به این منظور تشدید بازرسی‌ها مورد تاکید قرار گرفت که به این منظور بازرسین بسیج اصناف هم به کمک آمدند و از توان ۷۰۰ بازرس بسیج اصناف برای کنترل بازار کمک گرفته شد.

 ۶۲ خبازی متخلف با کسر یا قطع سهیمه مواجه شدند. قرار است در محلاتی که با شلوغی نانوایی‌ها مواجه ایم تزریق آرد مازاد به نانوایی‌ها را داشته باشیم.

اتحادیه قصابان مکلفند قیمت‌های مصوب را رعایت کنند که این قیمت‌ها براساس آنالیز واقعی قیمت‌های بدست آمده است. همچنین امروز تصویب شد در صورت افزایش قیمت گوشت قرمز، تعاونی روستایی و پشتیبانی امور دام اقدام به خرید و کشتار دام و توزیع آن با قیمت مصوب در سطح شهر کنند.

در این طرح ۹ دهک جامعه مشمول دریافت یارانه نقدی شده اند، قرار است از ماه سوم این کمک‌ها به شکل کالابرگ باشد تا مشخصا همان کالا‌ها خریداری شود.

افراد معترض که یارانه نقدی نگرفته اند می‌توانند از طریق سامانه مربوطه اعتراض خود را ثبت کنند، پس از بررسی‌های لازم اگر تشخیص داده شود فردی باید مشمول دریافت یارانه باشد، این مبالغ به حسابش واریز خواهد شد.

همه باید به اجرای موفق این طرح کمک کنیم، اطلاع رسانی خوب اصحاب رسانه به اجرای موفق این طرح کمک زیادی خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.