نوسازی و مقاوم سازی ۷۸درصد واحد‌های روستایی در شهرستان نهاوند

به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند۷۸درصد واحد‌های روستایی در شهرستان نهاوند نوسازی و مقاوم سازی شده است.

علیرضا نثاری گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند نوسازی و مقاوم‌سازی شده که این تعداد معادل ۷۸ درصد واحد‌های مسکن روستایی این شهرستان است.

تعداد واحد‌های مسکونی روستایی شهرستان نهاوند ۲۶ هزار و ۷۶۱ واحد و تعداد خانوار‌های روستایی این شهرستان ۲۳‌هزار و ۴۶۰ خانوار است.

وی تصریح کرد: میانگین نوسازی واحد‌های مسکن روستایی در استان همدان ۶۴ درصد و میانگین کشوری ۵۳ درصد است که شهرستان نهاوند رتبه نخست نوسازی مسکن روستایی را در این استان و در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند افزود: در حوزه بهسازی و عمران روستایی در شهرستان نهاوند افزون بر ۳۲ میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و نماینده مصوب شده که تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان در قالب ۴۱ پروژه بهسازی روستایی تخصیص داشته که در مرحله اجرایی و قرارداد است .

سهم اعتبارات ملی از این مبلغ ۲۲ میلیارد تومان است  که در حوزه نوسازی مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان نیز در یک‌سال گذشته تعداد ۷۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات نوسازی استفاده و بیش از ۵۵۰ واحد پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند خاطر نشان کرد: اعتبار هزینه شده در این حوزه نیز افزون بر ۶۱ میلیاردتومان بوده که در یک‌سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض ساخت از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و سازمان برنامه و بودجه به متقاضیان واجد شرایط در شهرستان  نهاوندپرداخت شده است.

همچنین  در یک‌سال گذشته عملیات خاکی و زیرسازی معابر در ۳۷ روستای شهرستان انجام و ارائه خدمات فنی و بازنگری طرح‌های هادی ۱۲ روستا انجام  و تعداد ۵۷۰ جلد سند مالکیت روستایی نیز در یک سال گذشته با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل مالکان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.