جلوگیری آمریکا از ورود یک نخبه برای گذراندن بورسیه تحصیلی

مقامات آمریکایی از ورود یک نخبه در حوزه دیابت برای گذراندن بورسیه تحصیلی در دانشکده پزشکی هاروارد جلوگیری کردند.

دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد اعلام کرده است به نیابت از مریم شاملو از دولت فدرال آمریکا شکایت کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد برنامه بالینی مهاجرت و پناهندگی دانشکده حقوق هاروارد اعلام کرد که به نمایندگی از مریم شاملو علیه دولت فدرال شکایت کرده و همچنین شکایتی به دفتر حقوق مدنی وزارت امنیت داخلی آمریکا ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، در این شکایت نامه تاکید شده که ماموران مرزی آمریکا به دلیل آنکه مریم شاملو و همسرش در ایران به دنیا آمده اند، به آن‌ها اجازه ورود به آمریکا را نداده‌اند. این زوج به همراه دو فرزندشان تابعیت کانادا را دارند.

در این شکایت‌نامه از دولت فدرال آمریکا خواسته شده هر چه زودتر برای مریم شاملو روادید صادر شود تا وی بتواند پس از یک سال تاخیر دوره تکمیلی تخصصی خود را تا ۶ ژوئیه آغاز کند.

مریم شاملو در بیانیه‌ای گفت: من در ۵ سال گذشته تلاش زیادی کردم تا بتوانم از این بورسیه استفاده کنم. امیدوار بودم با رفتن به هاروارد دانشم را در زمینه درمان‌ها و رفع نیاز‌ها در حوزه دیابت افزایش دهم.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس در این شکایت نامه از مریم شاملو و فرزندانش به عنوان شاکی در این پرونده نام برده شده است. همسر وی جزو شاکیان نیست.

یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از طریق ایمیل به آسوشیتدپرس گفت که نظری در این خصوص ندارد.وزارت امنیت داخلی آمریکا هم به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده است.

"صبرینه اردلان" مدیر برنامه بالینی مهاجرت و پناهندگی آمریکا گفت: ما از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهیم تا هرچه زودتر روادید مریم را صادر تا وی بتواند بورسیه خود را پیگیری کند و از استعداد‌های خاص خود برای بهتر کردن جامعه‌مان استفاده کند.

وی همچنین از وزارت امنیت داخلی آمریکا خواسته است که درباره این موضوع تحقیق کند و از اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا توضیح بخواهد. مهاجران ایرانی‌تبار نباید هنگام ورود به خاک آمریکا با تبعیض مواجه شوند.

شاملو قرار بوده به گروهی از محققان در دانشگاه هاروارد که در حال طراحی درمان‌های ژن‌محور برای درمان دیابت نوع ۱ هستند ملحق شود.

خانواده این محقق در دوم آوریل ۲۰۲۱ تلاش کرده‌اند از طریق گذرگاه مرزی "پمبنا-امرسون" در ایالت داکوتای شمالی وارد آمریکا شوند، اما آن‌ها به دلیل محل تولدشان مورد بازرسی‌های ناعادلانه قرار گرفتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ادامه داد که ماموران مرزی آمریکا از همسر مریم شاملو درمورد محل خدمت نظام وظیفه او در زمان حضور در ایران و دیدگاه‌های سیاسی‌اش بازجویی کرده و سپس مانع ورود او به آمریکا شده‌اند.

برچسب ها: سلامت بدن ، کلینیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی بروند آمریکا و برای مردم آمریکا تولید علم و دانش کنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
به جهنم که آمریکا ،این خانم را به کشورش راه نداده .اصلا اگر این خانم عِرق ملی داشت ،چرا اقامت کانادا را گرفته و اگر بفرض که این خانم بزرگترین دانشمند باشد ،خدماتش را میخواهد به مردم کانادا ارایه دهد نه مردم ایران .
Iran (Islamic Republic of)
فقط خواننده خبر
۱۵:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نظرات عجیبی درج شده است کاری به نخبه بودن و یا نبودن شخص نیست چرا باید شخصی را که دعوت نامه رسمی و کاملا معتبر دارد بدون داشتن و یا حتی اعلام یک دلیل قابل قبول اذیت کنند خوب آمریکا با ایران دشمن است قبول برای اتباع ایرانی سخت گیری دارد قبول ولی این زوج به همراه دو فرزندشان تابعیت کانادا را دارند و این قصه اینقدر مزحک است که خود دانشگاه هاروارد ( یکی از سه دانشگاه برتر دنیا) به عنوان وکیل شکایت کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
مضحک
Germany
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما " مثل دهنوی ، نخبه بوده است که راهش نداده اند ! خوبه این حضرات به ظاهر نخبه وقتی پست و سمتی میگیرند عملکردشان نشان می دهد چه نخبه های هستند ! حالا خوبه باشگاه خبرنگاران جوان متوجه شد و خبرش را کار کرد .
Germany
حسین مرتضایی فرد
۰۷:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
هدف امریکا از تاسیس دانشگاه کنترل علم ونخبه است وکلا بورسیه کلاس تربیت واعقه سازی برای فرزندان شخصیت های اجتماعی وسیاسی ونخبگان جهان است تا در انجا موافق منافع یهود پنهان گردد.احتمالا این نخبه نشان داده قابل تغیر نیست ودانشگاه نمی تواند او را به طلسم علم وتکنولوژی گرفتار وبرای رشد خود از او بهره ببرد................این نشانه بسیار ممیمونی در دانشگاه است ومشخص می نماید یهود در مقابل خود جبهه ای دیده است .......این بسیار نادر است در دادن بورسیه به افقانستان وپاکستان هزینه هم نمودند که حتمی از بورسیه استفاده شود............این نخبه هرکی هست نادر بوده وایمان قابل تقدیری دارد............کاش ملت اورا دریابدند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
هلنگ و هلنگ با شوهر و دو تا بچه رفته امریکا // به امید اینکه چون نخبه است خیلی براش احترام قائل میشن // اونجا اینقد صنم هست که تو توش یا صنم هم حساب نمیشی //
سبک شدی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نژاد پرستی غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا = دشمن علم و دانش