جزئیات انهدام شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان مرکزی

اداره کل اطلاعات استان مرکزی جزئیات دستگیر اعضای شبکه بزرگ قاچاق آرد را تشریح کرد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هفته پیش، ۲۲ اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: اعضای شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان دستگیر شدند که جزئیات از طریق مسئولان مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

 اداره کل اطلاعات استان مرکزی  با در نظر گرفتن ملاحظات مربوطه حالا جزئیات دستگیر اعضای شبکه بزرگ قاچاق آرد را به صورت زیر تشریح کرد.

با توجه به اهمیت موضوع گندم در سبد غذایی خانوار و اینکه دولت یارانه کلانی را در این باره پرداخت می‌کند، در همین رابطه سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی با انجام تور اطلاعاتی، شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای با توزیع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آرد یارانه‌ای خارج از شبکه را مورد ضربه قرار داده و ۴ نفر را شناسایی و دستگیر کردند.

در این پرونده افراد دیگری هم دستگیر شده اند و تاکنون بنابر مستندات موجود و اقاریر، متهم اصلی به تحصیل ۲ میلیون و ۵۰۰ کیسه آرد یارانه‌ای و عرضه خارج از شبکه آن از سال ۹۸ تا کنون در بازار آزاد اقرار نموده است.

با توجه به نتایج به دست آماده سرشاخه‌های دیگر از ابعاد تخلف در سطح کشور هم شناسایی و در آینده نزدیک با تکمیل تحقیقات، اطلاعات کامل تری به استحضار مردم شریف استان خواهد رسید.

هزینه تولید آزاد یک کیسه آرد یارانه‌ای برای دولت ۵۵۰ هزار تومان است و لیکن هر کیسه آرد با یارانه پرداختی دولتی به مبلغ ۵۰ هزار تومان به نانوایان تحویل می‌شود و این در حالی است که این کالا با این حجم یارانه پرداختی توسط اعضای این شبکه به صورت خام فروشی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۲ تير ۱۴۰۱
درود