دانشگاه مرکز تحقق و محل طلوع شعار سال

استاندار اذربایجان شرقی دانشگاه‌ها را مرکز تحقق و محل طلوع شعار سال در کشور برشمرد.

آقای عابدین خرم در جلسه هم اندیشی با جمعی از روسای دانشگاه‌های استان گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، اشتغال و دانش بنیان نامگذاری کردندو مرکز تحقق این شعار و محل طلوع حرکت ازدانشگاه‌ها است.

 

 با توجه به شیوع کرونا در دو سال گذشته و تعطیلی مراکز آموزشی این نشست‌ها اتفاق نمی‌افتاد، اما وضعیت دانشگاه‌ها بعد از عید به همت دولت سیزدهم و بهبود شرایط کرونایی باعثشد مراکز علمی بازگشایی شوند.


از تمهیدات و امکاناتی که عزیزان پیش بینی وفراهم کردند سپاسگزاریم، علیرغم محدودیت‌هایی که وجودداشت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اتفاق افتاد و در جهت همفکری با اساتید و روسای دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم.

این دولت ضمن عملیاتی کردن این اقدام حرکت جدیدی دارد و سعی دارد از نظرات دانشگاهیان بعنوان یکیاز مرجع‌های اساسی کشور در جهت تبیین و توجیه این قانون استفاده کند.

 برنامه دولت در حوزه اقتصاد تحول است و اصلاحاتی نیز لازم دارد اصلاحات در یارانه هااصلاحات در تجارت، ترانزیت، فقر زدایی، رشد اقتصادی با کمترین تورم، از این موضوعات مهم است که رشداقتصادی و مقابله با تورم و فقر زدایی از اهداف کلان دولت است اقدام شود.

دولت با برنامه وارد میدان شده است، اما نیازمند کمک اساسی از گروه‌های نخبه و فرهنگی است و باید گفت همه اقدامات دولت بدون توجه به مساله برجام اتفاق می‌افتد.

در این جلسه تعدادی از روسای دانشگاه‌های استان نظرات خود را در خصوص برنامه‌های موثر دانشگاه‌ها با مراکزصنعت و جامعه، توسعه مراکز نوآوری، ارتقای نقش مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، بیان داشتند

برچسب ها: تورم ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار