هشدار پوتین درباره خودکشی اقتصادی اروپا

رئیس جمهور روسیه هشدار داد منع واردات انرژی روسیه به کشور‌های اروپایی به خودکشی اقتصادی این قاره می‌انجامد.

ولادیمیر پوتین در سخنانی گفت: اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌هایی را علیه بخش نفت و گاز روسیه به دلایل کاملاً سیاسی و تحت فشار حاکمان آمریکایی این اتحادیه اعمال کند و این اقدام تاثیری منفی بر رقابت اقتصاد جمعی اتحادیه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در دیداری با مقامات انرژی روسیه تاکید کرد: «منع ورود منابع انرژی روسیه [به اتحادیه اروپا] به این معنی است که اروپا به طور سیستماتیک به منطقه‌ای با بالاترین هزینه انرژی در جهان تبدیل خواهد شد. قطعا قیمت [حامل‌های انرژی] در این قاره افزایش خواهد یافت. این امر به طور جدی و به گفته برخی کارشناسان به طور غیرقابل برگشتی، رقابت پذیری بخش قابل توجهی از صنعت اروپا را تضعیف خواهد کرد. همانطور که در حال حاضر هم این قاره رقابت را با شرکت‌های دیگر مناطق جهان از دست داده است».

پوتین در مورد افزایش قیمت انرژی گفت کشور‌های اروپایی به دلایل «کاملا سیاسی» و به خاطر «جاه‌طلبی» و «تحت فشار حاکمان آمریکایی» خود تحریم‌های بیشتری را بر بازار نفت و گار اعمال می‌کنند و همه این‌ها باعث تورم می‌شود و مقامات غربی به جای اعتراف به اشتباهات خود، در جای دیگری به دنبال مقصر می‌گردند.

سیاستمداران غربی قوانین ابتدایی اقتصاد را نادیده می‌گیرند

پوتین افزود: «اقدامات اخیر این تصور را ایجاد می‌کند که همکاران، سیاستمداران و اقتصاددانان غربی ما به سادگی پایه‌های قوانین ابتدایی اقتصاد را فراموش کرده‌اند، یا ترجیح می‌دهند عمداً آن‌ها را نادیده بگیرند».

به گفته او بدیهی است که پس از ممنوعیت واردات نفت روسیه، فعالیت اقتصادی نیز در اروپا به شدت کاهش خواهد یافت. چنین خودکشی اقتصادی مشکلی درونی در اقتصاد اروپاست و روسیه باید عملگرایانه پیش برود و در راستای منافع اقتصادی خود گام بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایشالله هر کشور استعمارگری نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۰:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
عنقریبه که طشت رسوای وورشکتگی غرب ازپشت بام بیفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین ما مردم انقلابی خاک پای تو هستيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اروپا و امریکا کمرت را خواهند شکست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ارباب پوتین داره تبدیل میشه به بادکنک پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید نابود شوند وگرنه جهان را نابود می کنند این نژادپرستان تروریست
Netherlands
7891
۲۱:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران به دلیل ناتونی از دستیابی به پولهایش به علت تحریمات امریکایی نفت گاز و برق را فقط و فقط ازطریق مبادله با طلا ونقدی میفروشد. ای که در نسیه بری همچو گل خندانی-- پس سبب چیست که در دادن ان گریانی؟
آخرین اخبار