دام شرکت های هرمی و وعده یک شبه پولدار شدن

کلاهبرداران شرکت های هرمی با وعده های وسوسه برانگیز و فریبنده، مردم را اغفال کرده و سرمایه آنها را تاراج می کنند.

«یونیک فاینانس» یک شرکتی هرمی است که از سال ۱۳۹۵ (یعنی همان سال‌های اوج بحران‌های ارزی) در ایران آغاز به فعالیت کرده است.

موسس این شبکه هرمی فردی به نام «فرزین» است که متواری بوده و در این سال‌ها این شبکه هرمی را در امارات مدیریت کرده است. اما این شبکه با لیدر‌های اصلی ایران، اقدام به جذب سرمایه‌های مردم کرده است. به این شیوه که اگر افراد با هزار دلار عضو شوند، یک جایگاه برای آن‌ها ثبت خواهد شد و چنانچه بخواهند کسب سود کنند، باید ۳ عضو دیگر را به این شبکه هرمی وارد کنند تا ۵ هزار دلار سود نصیب آن‌ها شود.

بعد از عضوگیری، سرشبکه‌های این شرکت جعلی برای اعتماد اعضا، از سرمایه زیرمجموعه‌های جدید، سود‌های نامتعارف پرداخت می‌کردند و بعد از جلب اعتماد شهروندان، از راس هرم خارج و تنها مالباختگان باقی می‌مانند.

این شبکه هرمی تا امروز میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های مردم را به یغما برده و ۸۰ درصد آن به جیب چند لیدر خارج نشین رفته است. تا امروز هم استان یزد تعداد زیادی مالباخته داشته و هیچ فردی پاسخگوی سرمایه‌های از دست رفته آن‌ها نیست.

با وجود دستگیری برخی از سرشاخه های این افراد در کشور، همچنان برخی دیگر از اعضای این شبکه هرمی در شهر‌های مختلف از جمله یزد در حال جذب سرمایه مردم هستند. جعفری ندوشن قاضی دادگستری از مردم خواست: پیش از هرگونه اقدامی در صورت پیشنهاد پرداخت سود‌های نامتعارف، به جعلی بودن آن شرکت تردید و از سرمایه گذاری در این گونه شرکت‌های هرمی خودداری کنند.

جعفری از برخورد قاطع دادگستری با کلاهبرداران هرمی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.