هدف اسلامی شدن دانشگاه ها، تربیت جوانان دانشمند است

سرپرست دانشگاه الزهرا گفت: هدف اسلامی شدن دانشگاه ها، تربیت جوانان دانشمند است که روابط عمومی‌ها نقش تبیین آن را برعهده دارند.

فریده حق بین در بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که هم اکنون در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در جهاد تبیین گفت: این روز‌ها که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کرده اند، روابط عمومی‌های دستگاه‌ها ها نقش مجاهدان این عرصه را بر عهده دارند؛ روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها دستاورد‌های ۴۰ سال اول انقلاب را که دستاورد‌هایی مشخص است، منعکس می‌کنند. برخی دستاورد‌ها مانند نانو، انرژی، هوافضا قابل تبیین است و دیده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه هر چه این دستاورد‌ها مطرح شود، حق مطلب بیان نمی‌شود، گفت: با وجود همه تنگنا‌ها که در مسیر پیشرفت کشور ایجاد کردند، اما این دستاورد‌ها مطرح می‌شود چرا که از هوش سرشار و نخبگی برخوردار است.

رئیس دانشگاه الزهرا بر وظیفه روابط عمومی‌ها در گفتمان سازی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها گفتمان سازی را باید پر رنگ‌تر کنند؛ مقام معظم رهبری بار‌ها از کیان علمی کشور دفاع کردند. گفتمانی که در موزه انقلاب اسلامی است باید گفتمان تبیین دان اسلامی باشد.

حق بین درباره سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: بیش از ۱۰ سال از تنظیم سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌گذرد و دانشگاهیان این سند را آنطور که باید و شاید نمی‌شناسند و فقط بخش حجاب آن مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار