معرفی برترین‌های رویداد استارتاپی کشاورزی در دانشگاه شهرکرد

مدیر مرکز رشد واحد‌های فنآوری دانشگاه شهرکرد گفت: نخستین رویداد استارتاپی کشاورزی در دانشگاه شهرکرد با معرفی ۵ اثر برتر پایان یافت.

ویشتاسب سلیمانیان گفت: این استارتاپ برای افزایش کمیت، کیفیت و بهره‌وری اقدام به برگزاری کارگاه با محورهای: بهبود مدیریت تغذیه و حاصلخیزی خاک، کاهش تلفات و ضایعات از طریق بهره‌گیری از پسماند‌ها و بقایای گیاهی، شناسایی، اهلی کردن و معرفی گیاهان و ترکیبات حاصل از آن‌ها، نرم‌افزار‌های تسهیلگر خدمات کشاورزی، کشاورزی دقیق و پایش مخاطرات، کاهش ضریب تبدیل (FCR) در مرغداری‌های گوشتی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد و مرکز تحقیقات کشاورزی استان کرد.


از ۳۸ طرح ارسال شده ۵ اثر در پایان رتبه‌های برتر را کسب کردند، همچنین امکان حضور در مراکز رشد و نوآوری استان برای تیم‌های اول تا دهم، ارائه تسهیلات و حمایت جهت تجاری سازی ایده‌های کارآمد فراهم است.

"طراحی و ساخت سنسور‌های اندازه گیری کمیت‌های کشاورزی شامل هدایت و سختی آب، دماسنج، نورسنج و رطوبت سنج با قابلیت اتصال به اتوماسیون CAN و KNX "، وحید صفری دهنوی رتبه اول، "بومی سازی تولید سبزی‌ها و گیاهان زینتی در سیستم هیدروپونیک بسته"، محمد موذنی رتیه دوم، "تولید و فروش نمونه‌های بیماری‌های گیاهی و لام‌های میکروسکوپی"سیده فاطمه حسینی رتبه سوم، "ارائه خدمات مورد نیاز کشاورزان در مراحل مختلف کاشت و برداشت و نگهداری از زمین با الگوبرداری از پیشگامان این حوزه در دنیا"محمد یاری و " Mdf از پوسته‌های بادام" مهرنوش ابراهیمی رتبه چهارم اولین رویداد استارتاپی کشاورزی است.

یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد در رویداد رویداد استارتاپی کشاورزی گفت: سامانه "نان" در وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری برای ایجاد نظام ملی پیشنهادها، ثبت و نمایه سازی نیاز‌های مختلف جامعه و هدایت فعالیت‌های پژوهشی در جهت رفع نیاز‌ها و مشکلات جامعه است، که با ایجاد این سامانه، کشور در مسیر توسعه همه جانبه علمی قرار خواهد گرفت.

تولید و اشتغالی که بر پایه دانش، علم و پژوهش باشد دوام بیشتری دارد.

عطا الله ابراهیمی رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: ظرفیت‌های همکاری برای توسعه کشاورزی استان با دانشگاه شهرکرد بسیار بالا است.


بیشتر بخوانید


اقتصادی بودن، افزایش ضریب خوداتکایی، استفاده بهتر از منابع موجود، محیط زیست محوری و کاهش وابستگی از ضروریت‌های کار در زمینه‌ی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.