بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ادامه دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با تملک دو مغازه باقی مانده در این محوطه خبر داد.

نادر فلاحی گفت: با تملک دو مغازه دیگر در حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، بازگشایی حریم این مجموعه ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می‌گوید: با بازگشایی این قسمت از حریم مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی صحن جدیدی در این قسمت و در کنار دروازه بازسازی شده عالی ایجاد خواهد شد.

فلاحی گفت: بازگشایی حریم مجموعه شیخ صفی مطالبه دیرین مردم اردبیل بود که پیش از این و در سال ۱۳۹۹ توانستیم ساختمان بانک ملی که در حریم مجموعه قرار داشت را تملک کنیم و امروز شاهد تملک و تخریب دو مغازه دیگر به منظور بازگشایی کامل حریم این مجموعه جهانی هستیم.

او با اشاره به اهیمت اقدامات صورت گرفته در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، گفت: این مجموعه که یکی از آثار ثبت جهانی کشور است به عنوان نگین آثار تاریخی استان نیازمند اقداماتی نظیر بازگشایی حریم بود که توانستیم انجام دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.