در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه‌های تابستانی مساجد تهران ویژه نوجوانان

بیشتر مساجد تهران برای برگزاری کلاس‌های تابستانی ویژه نوجوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: اغلب مساجد با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی، جهت برگزاری کلاس‌های تابستانی ویژه نوجوانان (دختر و پسر) برنامه ریزی کرده اند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین ذاکر، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری که در مساجد مستقر هستند، مثل سال‌های قبل از شیوع ویروس کرونا برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان کلاس‌های متنوع در زمینه‌های آموزش قرآن کریم (روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و قصص قرآنی، حفظ و تلاوت)، آموزش احکام و همچنین کلاس آموزش سرود و نمایش و برنامه‌های تفریحی و ورزشی، کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی و عربی، کلاس‌های آموزش هنر‌های تجسمی، نقاشی، خوشنویسی و ... برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌گوید: با توجه به فعال بودن طرح پیوند مسجد و مدرسه، بسیاری از ائمه جماعات قبل از شروع تابستان با حضور در مدارس و جذب دانش آموزان، نسبت به فراخوان برگزاری کلاس‌ها در مسجد اقدام می‌کنند.

بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری، در رابطه با مسئله حفظ قرآن کریم توسط نوجوانان، برخی از مساجد به صورت تخصصی در زمینه پرورش حفاظ فعالیت می‌کنند که در تابستان این فعالیت تقویت خواهد شد و پایگاه‌های قرآنی مساجد بیش از پیش فعالیت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار