کاهش اشتباهات ناشی از خطای دید داوطلبان در آزمون سراسری سال جاری

رئیس مرکز اعتبارسنجی سازمان سنجش گفت: اشتباهات ناشی از خطای دید داوطلبان در آزمون سراسری سال جاری کاهش می‌یابد.

عبدالکریم شادمهر گفت: سازمان سنجش آموزش کشور حداقل حدود ۲۰ میلیون نفر مخاطب مستقیم و غیرمستقیم دارد، تأمین امنیت آزمون‌های سراسری و صیانت از حقوق داوطلبان اهمیت بسیاری دارد و باید برای برگزاری آزمون نسبت به گذشته حساسیت را بالا ببریم و قوانین برگزاری آزمون را با جدیت بیشتری اجرا کنیم.

او گفت: برای بالا بردن ضریب امنیت، کاهش اضطراب و پایین آمدن خطا به سمت هوشمندسازی آزمون رفته‌ایم.

به گفته شادمهر، فراهم شدن زیرساخت برای برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی عزم ملی می‌خواهد و انتظار داریم توسعه شبکه برگزاری آزمون به گونه‌ای انجام شود که ظرفیت برگزاری آزمون الکترونیکی را داشته باشند. مسئولان دانشگاه باید بتوانند خودشان را آماده کنند تا در شبکه آینده ما مراکزی برای برگزاری آزمون الکترونیکی داشته باشند.

او می گوید: شیوه‌ برگزاری آزمون الکترونیکی با همکاری مرکز نوآوری آزمون‌ها به صورت هوشمند تعریف و ارائه می‌شود و  زیرساخت نسبتاً خوبی برای آموزش الکترونیکی فراهم شده است .

این مقام سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها در آزمون امسال تغییر کرده است و در گروه‌های آزمایشی مانند ریاضی، انسانی و تجربی تغییراتی متناسب با مواد درسی ایجاد شده تا داوطلب بتواند با تمرکز بیشتری به سؤالات پاسخ دهد.

 شادمهر افزود: داوطلبان آزمون سراسری سال جاری می‌توانند مدیریت زمان داشته باشند. هر ماده درسی در پاسخ‌نامه‌ها دارای ستون‌های جداگانه است و در واقع در پاسخنامه ستون هر مواد درسی مشخص شده و زیر آن تعداد سؤالات آمده است. بدون شک در نظر گرفتن ستون‌های جداگانه برای هر مواد درسی باعث می‌شود داوطلبان کمتر دچار خطای دید شوند.

برچسب ها: سازمان سنجش ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.