برای گذر از بحران کم آبی ناگزیر به صرفه جویی در مصرف آب هستیم

مدیر امور آبفا شهرستان آباده گفت: برای گذر از بحران کم آبی در تابستان امسال، ناگزیر به صرفه جویی در مصرف آب هستیم.

رضا جعفری  گفت: در تامین آب  آشامیدنی شهر ایزدخواست و با توجه به تامین آب این منطقه از کوه های مروارید از نظر کیفیت و وکمیت آب مشکلی وجود ندارد.

او گفت: در خصوص تامین آب برای مردم بخش بهمن نیز آخرین چاه را پارسال در مدار بهره برداری قرار دادیم که مشکل خاصی نداریم.

جعفری گفت: در بخش صغاد نیز یک حلقه چاه جدید حفر شده  که  به زودی این چاه هم در مدار آورده می‌شود  و انتظار می رود تا در هیچ‌ کدام از این سه شهر  در  تابستان پیش رو مشکل تامین آب نداشته باشیم.

مدیر امور آبفا شهرستان آباده گفت: منابع آبی شهر آباده که توسط دوازده حلقه چاه تامین می‌شود علاوه‌ بر خود شهر آباده، آب سیزده روستا پایین‌دست، شهر سورمق و دهستان بیدک را نیز تامین می‌کند.

او گفت: به دلیل افت شدید منابع آبی و کاهش بارندگی، امسال دو حلقه از این چاه‌ها خشک‌ شده‌اند و نزدیک به پنجاه لیتر در ثانیه با کمبود آب در شهر آباده و روستاهای پایین دست تا شهر سورمق مواجه هستیم.

جعفری گفت: درخواست حفاری دو حلقه چاه را داده‌ایم و مکاتباتی نیز با نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی انجام شده است که وی نیز قول تامین اعتبارات مورد نیاز را داده است تا بتوانیم با یاری خداوند مشکلات موجود را مرتفع سازیم.

مدیر امور آبفا شهرستان آباده گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به وضعیت موجود، الگوی مصرف را رعایت کنند و اگر شهروندان ده تا پانزده درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند می‌توانیم از بحران کم آبی در تابستان خشک امسال رهایی یابیم.

او گفت: در سال ۹۳ کلنگ‌ زنی این  طرح شروع شد و در سال ۹۶ از محل تأمین اعتبارات عمرانی دولت، یازده کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا گردید.

جعفری گفت: با توجه به  شبکه فاضلاب شهر آباده در حدود دویست کیلومتر است، اگر ما می‌خواستیم این را فقط با این اعتباراتی که دولت قصد تخصیص داشت،پیش ببریم، بیش‌ از چندین دهه تکمیل آن به طول می‌انجامید.

مدیر امور آبفا شهرستان آباده گفت: در سال ۹۶ شرکت آبفای استان فارس قراردادی را با بانک توسعه اسلامی منعقد کرد که سهم آباده از این قرارداد بیست و پنج میلیون یورو بود و در همان سال نود شش با دو پیمانکار قراردادی کمتر از هفتاد و پنج میلیارد تومان منعقد شد که صد و پنج کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا  شد و علاوه‌ بر آن هفت هزار و چهارصد فقره انشعاب تا درب منازل نصب شد.

او گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده تصفیه خانه تا نیمه اول امسال به بهره‌برداری خواهد رسید زیرا ساختمان و ابنیه اصلی تصفیه‌ خانه و ۹۰ درصد از نصب تجهیزات به پایان رسیده است.

جعفری گفت: تا کنون حدود سه هزار و ششصد انشعاب به شهروندان واگذار شده‌ است که از این تعداد حدود هفتصد فقره انشعاب که مشکلات خاصی را داشتند و چاه‌های جذبی آن‌ها جواب نمی‌داد به شبکه ی جمع آوری فاضلاب وصل شده‌اند.

برچسب ها: آبفا ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار