وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

وزارت علوم تدوین سند نظام ملی نوآوری را در دست اقدام دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سند نظام ملی نوآوری در کشور وجود ندارد و باید با تهیه آن بستری فراهم شود تا هر نهادی نقش خود را در این نظام، برای خلق ثروت از دانش برعهده گیرد.

محمدعلی زلفی گل روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و کنونی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بر این اساس مکاتبه‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت و این شورا اجازه داد تا سند نظام ملی نوآوری توسط وزارت علوم تدوین و اجرایی شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم، پنج اولویت اصلی مرجعیت دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد و استادپروری و تولید ثروت از دانش در حال پیگیری است و رؤسای دانشگاه‌ها باید این موضوعات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

زلفی گل گفت: دانشگاه باید الگوی سایر افراد و از جمله سیاستمداران باشد و دانشگاهیان ما توانستند جایگاه علمی کشور را به قدری ارتقا دهند که از وارد کننده سیم خاردار به تولیدکننده پهپاد تبدیل شویم و دشمنان اعتراف کرده اند که دانشگاهیان ایران جز دانشگاهیان برتر جهان هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع دیپلماسی علمی و مرجعیت آن  نیز از اولویت های این وزارتخانه است و بر همین اساس پایه های تشویقی استادان دانشگاه را افزایش داده ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از نظر جغرافیایی و همچنین جغرافیای علمی در موقعیت ویژه ای قرار دارد و جز دانشگاه‌های تأثیرگذار کشور محسوب می‌شود، اندیشمندان برجسته ای در این دانشگاه پرورش یافته و به جامعه معرفی شده اند  و این در حالی است که، این دانشگاه از معنویت همجواری با بارگاه رضوی نیز برخوردار است و این دانشگاه در سطح ایران و حتی جهان جز دانشگاه‌های درجه اول قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تغییر و تحول یک ضرورت مدیریتی است تا با هماهنگی و روش اجرایی جدید، نسبت به انجام وظایف و در شرایط ویژه ایفای نقش شود.

یعقوبعلی نظری گفت: همه در موضع نظام، وظایفی داریم و باید در راستای اصول انقلاب اسلامی گام بر داشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.