دژکام:

وحدت در نگاه نظری باید در چهارچوب سند نقشه مهندسی فرهنگی باشد

امام جمعه شیراز گفت:باید یک وحدت نگاه و اقدام داشته باشیم، اگر سند نقشه مهندسی فرهنگی را فراموش کنیم از دیدگاه نظری به وحدت نخواهیم رسید، وحدت در نگاه نظری باید در چهارچوب سند باشد اگر به هر دلیلی خارج از سند باشد با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در شورای فرهنگ عمومی به اقدامات انجام شده در بحث اربعین اشاره کرد و گفت: نقطه مهم اربعین در اذهان جهانی بحث مردمی بودن است و کسانی که مسئول و مدیر هستند باید نوع اقدامشان به گونه‌ای باشد که این امر را بیشتر جلوه دهند.

او گفت: مردم هم پاسخ‌های خوبی برای این کار می‌دهند، از هر حرکت مردمی در این زمینه باید حمایت و برای تشویق مردم به همکاری اقدام شود چراکه کار حضرت امام حسین (ع) همیشه مردمی بوده و باید مردمی نیز ادامه پیدا کند.

امام جمعه شیراز به بحث کتابخانه‌ها اشاره و گفت: کار اصلی با سازمان فرهنگی شهرداری است که باید توافق خوبی برای کتابخانه مرکزی شیراز شود و اتفاق مبارکی بیفتد، اما بخش بزرگی از کار با شهرداری است تا کتابخانه یک جای امن برای بچه‌های مردم باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره بحث زیست عفیفانه در این جلسه گفت: این موضوع زیرمجموعه سبک زندگی اسلامی است و در نقشه مهندسی فرهنگی نخستین مسئله سبک زندگی اسلامی است، چون منجر به زیست عفیفانه می‌شود.

به گفته او،  باید یک وحدت نگاه و اقدام داشته باشیم، اگر سند نقشه مهندسی فرهنگی را فراموش کنیم از دیدگاه نظری به وحدت نخواهیم رسید، وحدت در نگاه نظری باید در چهارچوب سند باشد اگر به هر دلیلی خارج از سند باشد با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

امام جمعه شیراز گفت: این مسئله واضح است و تردیدی در آن نیست، ضرورت تدوین سند به جهت ایجاد و حفظ وحدت بوده است و اگر این جهت‌گیری انجام شود می‌توانیم بقیه کار‌ها را سامان دهیم.

دژکام می‌گوید: شخص رئیس‌جمهور از استان فارس حمایت کرده و نقشه مهندسی فرهنگی این استان مورد توجه قرار داده است، احساسم این است که در مرکز دوباره این مسئله در ردیف دوم و سوم قرار گرفته است در حالی که مدیران میانی باید همراه رئیس‌جمهور باشند.

آیت‌الله دژکام گفت: رئیس جمهور گفته فارس برای اجرای سند پایلوت باشد اینکه به دیگر استان‌ها تعمیم داده شود کار درست نخواهد شد.

امام جمعه شیراز گفت: باور مدیران به مسئله زیست عفیفانه خیلی مهم است و در برخی از تصمیمات مدیران خودشان این باور را ندارند وقتی باور نباشد اجرا نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

او گفت: ۲۶ برنامه در سند فارس نوشته شده است تا باور‌ها تقویت شود این جهت را پیگیری کنید، در سبک زندگی اسلامی کارگاه‌هایی طراحی و عملیاتی شود تا همراهی مدیران افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.