انفجار در خط لوله‌های انتقال نفت در استان شبوه یمن

افراد مسلح در اقدامی خرابکارانه خط لوله‌های انتقال نفت در استان نفت خیز شبوه واقع در جنوب شرق یمن را منفجر کردند.

یک مقام محلی در استان شبوه با اعلام این خبر گفت: این دومین اقدام خرابکارانه در حمله به خط لوله‌های نفت و گاز در استان شبوه طی روز‌های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام محلی گفت: افراد مسلح شامگاه جمعه خط لوله‌های انتقال نفت در نزدیک منطقه شاقه محید در حومه شهرستان میفعه واقع در شرق شهر عتق مرکز استان شبوه را منفجر کردند که باعث وقوع آتش سوزی گسترده شد و شعله‌های آتش از فاصله دور هم مشاهده می‌شد.

به گفته مقام محلی یمن، این اقدام خرابکارانه موجب توقف پمپاژ و انتقال نفت از میدان العقله به منطقه عیاذ در شهرستان جَردان در شمال شبوه شد. نفت خام از طریق خط لوله‌ها به طول ۳۲۰ کیلومتر از منطقه عیاذ به اسکله صادراتی در دریای عرب واقع در منطقه النُشیمه در شهرستان رَضُوم در جنوب شرق شبوه منتقل می‌شود.

انفجار خط لوله‌های نفت در شهرستان میفعه چند ساعت پس از آن صورت گرفت که نیرو‌های امنیتی یمن تلاش خرابکارانه افراد مسلح برای انفجار خط لوله‌ها دیگر انتقال نفت خام در شهرستان الصعید در جنوب شبوه را خنثی کردند. نیرو‌های امنیتی حفره‌ای به عمق دو متر در نزدیکی خط لوله‌ها قبل از عملیات بمب گذاری و انفجار خط لوله‌ها توسط افراد خرابکار کشف و از انفجار آن جلوگیری کردند.

خط لوله صادرات گاز طبیعی مایع که به طول ۳۲۰ کیلومتر از میدان‌های تولید گاز در استان مأرب در شمال شرق یمن به تاسیسات بلحاف در شهرستان رضَوم در استان شبوه کشیده شده است هم در تاریخ ۲۵ آوریل هدف انفجار مشابه در نزدیکی منطقه جول الریده در شهرستان میفعه در شرق شهر عتق قرار گرفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار