ایمن الصفدی:

اسرائیل مسئول عواقب ناشی از مسدود کردن راه‌ها به روی صلح است

وزیر خارجه اردن رفتار نفرت انگیز نظامیان صهیونیست در مراسم تشییع شیرین ابو عاقله را محکوم کرد.

ایمن الصفدی گفت: ما رفتار نفرت انگیز نظامیان اسرائیلی در مراسم تشییع شیرین ابو عاقله را به شدت محکوم می‌کنیم. تمام نشانه‌ها حاکی از این است که شیرین ابو عاقله به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر به قتل رسیده است.

وزیر امور خارجه اردن در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: اسرائیل با بستن همه راه‌ها به روی افق‌های صلح فراگیر و عادلانه، مسئول عواقب تحولات ناشی از آن است.

او گفت: تلاش‌های اردن متوقف نشده است و ما بر ضرورت توقف هتک حرمت مسجد الاقصی توسط اسرائیل اصرار داریم. ما هشدار داده ایم که وضعیت موجود که ناشی از اقدامات اسرائیل است نمی‌تواند، ادامه داشته باشد. اسرائیل با اقدامات خود فرصت‌های تشکیل دو دولت را تضعیف می‌کند.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که صلح در فلسطین با بقای اشغالگری معنا ندارد و اوضاع کنونی مستلزم تحرک بین المللی واقعی است.

چند کشور اروپایی نیز عمیقاً نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر صدور مجوز برای ساخت بیش از ۴۰۰۰ خانه جدید در شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کردند.

کمیته عالی برنامه ریزی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه موافقت خود را با ساخت ۴۴۲۷ واحد مسکونی جدید اعلام کرد. ساخت ۲۷۹۱ واحد قطعی است.

کشور‌های آلمان، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، فنلاند، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مالت، نروژ، هلند و لهستان با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند این واحد‌های مسکونی جدید مانعی دیگر بر سر راه تحقق راه حل مبتنی بر تشکیل دو دولت می‌باشد. این راه حل در حال حاضر هم به نقطه مرگ رسیده است.

کشور‌های اروپایی همچنین یادآوری کرده اند شهرک سازی، نقض آشکار حقوق بین الملل است و مانع از استقرار صلح عادلانه، فراگیر و ماندگار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «ما موکداً از مقامات اسراییلی می‌خواهیم از این تصمیم خود صرف نظر کنند».

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که روز جمعه درگیری‌هایی در مراسم تشییع پیکر شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی در قدس روی داده است. این خبرنگار با شلیک یک تک انداز صهیونیست به سرش در جریان تهیه گزارش در کرانه باختری جان باخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار