غلظت گرد وغبار غیرمجاز شد؛

تعطیلی مدارس برخی شهرهای استان کرمان به علت آلودگی هوا

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس شهرستان انار در تمامی دوره‌ها بر اثر خیزش ریزگرد‌ها و آلودگی هوا تعطیل شد.

مهران باهری گفت: به علت خیزش گرد و خاک و آلودگی هوا مدارس شهرستان انار در همه دوره‌های تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه دوم امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعطیل است.

او گفت: مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌های منطقه کشکوئیه نیز به علت آلودگی هوا تعطیل شد و مدارس با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گفته او، مدارس شهرستان رفسنجان نیز با توجه به آلودگی هوا با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز کرده بودند به علت آلودگی هوا کامل تعطیل اعلام شد.

باهری گفت: در سایر شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم خاصی اتخاذ نشده است.

او گفت: هرگونه تعطیلی و یا تاخیر در روند فعالیت مدارس در اسرع وقت از طریق صدا و سیما و پورتال اداره کل آموزش و پرورش به اطلاع هم استانی‌های عزیز رسانده می‌شود.

ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند نیز اعلام کرد:  باتوجه به عبور توده ریزگردها از شهرستان زرند و ناسالم بودن شاخص آلایندگی شهرستان و تداوم وجود ریزگردها در سطح شهرستان ، امروز شنبه مدارس مقطع ابتدایی تعطیل و مدارس سایر مقاطع تحصیلی و ادارات دولتی شهرستان زرند دایر خواهند بود ولی با سه ساعت تاخیر آغاز بکار خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار