مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در مصیاف

رسانه‌های سوریه از حمله موشک‌های صهیونیست به شمال غربی سوریه خبر دادند که به گفته وزارت دفاع این کشور تاکنون به شهادت ۵ نفر منجر شده است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) دقایقی پیش از شلیک موشک‌های رژیم صهیونیستی به شمال غرب سوریه خبر داد. اندکی بعد، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: «تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۵ نفر و زخمی شدن ۷ تن دیگر شده است.»

تلویزیون سوریه اعلام کرده تجاوز رژیم صهیونیستی به «مصیاف» در شمال غربی سوریه ادامه دارد و پدافند هوایی این کشور از برخورد بیشتر موشک‌ها به اهداف مورد نظر جلوگیری کرده است. شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد یکی از موشک‌ها در اراضی کشاورزی در حومه «حماه» فرود آمد که به آتش‌سوزی منجر شد.

رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که موشک‌هایی که مصیاف و طرطوس را هدف قرار دادند از آسمان لبنان گذشتند.

شهادت ۵ نفر و زخمی شدن ۷ تن در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

به گفته رسانه‌های سوری، تجاوز صهیونیستی روستای السویدی در حومه مصیاف را هدف قرار داده‌اند و از آن مناطق آتش و دود بلند می‌شود.

خبرگزاری سانا به نقل از وزارت دفاع سوریه گزارش داد: «پدافند هوایی ما در حال مقابله با اهداف متخاصم در حریم هوایی منطقه مصیاف است. دشمن اسرائیلی از سمت دریای غرب بانیاس تجاوز کرد و نقاطی در منطقه مرکزی را هدف قرار داد.»

وزارت دفاع سوریه افزود: «پدافند هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرد و اکثر آن‌ها را ساقط کرد. تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۵ نفر از جمله یک غیرنظامی و زخمی شدن ۷ تن دیگر از جمله یک کودک شد.»

دو روز پیش هم رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با موشک بر استان «قنیطره» در جنوب سوریه آتش گشوده، اما این حادثه هیچ تلفاتی درپی نداشته است.

خبرگزاری دولتی سانا، حمله صبح چهارشنبه به شهر حدار را «تجاوز اسرائیل» توصیف کرد. رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. به طور کلی این رژیم به ندرت مسئولیت حملات در سوریه را به عهده می‌گیرد.

ابتدای این ماه نیز منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق و انهدام تعدادی از موشک‌های رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی ارتش سوریه خبر دادند.

بنا بر گزارش ها، رژیم صهیونیستی در سال گذشته بار‌ها به «قنیطره» و دیگر مناطق سوریه حمله کرده است. مرگبارترین حمله در ۲۷ آوریل روی داد. ۹ نظامی از جمله ۵ سرباز سوری در خارج از دمشق در این حادثه جان خود را از دست دادند. گفته می شود این حمله، مرگبارترین حمله امسال بوده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
۵ ایرانی ؟
آخرین اخبار