برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در قم

دوره هفدهم آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گفت:هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور با حضور ۵ هزار و ۱۴ حافظ در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام سجادی تبار با اشاره به حضور ۵۰۱۴ نفر در این دوره از آزمون‌ها گفت: ۳۰۰۵ حافظ خانم و ۲۰۰۹ حافظ آقا در این دوره از آزمون شرکت کردند.

او  از حضور شرکت کنندگان درسه رشته حفظ ۱۰ جزء ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم خبر داد و گفت: به شرکت کنندگانی که نمره حد نصاب ۱۴۰ را بگیرند در ۵ سطح مدرک پایان دوره تحصیلی اعطا می‌شود.

حجت الاسلام سجادی تبار اعطای مدرک تحصیلی به حافظان ده جزء رامعادل دیپلم ۲۰ جزء را معادل فوق دیپلم عنوان کرد و گفت: حافظان ۳۰جزء اگر کمتر از ۱۴۰ امتیاز کسب کنند معادل لیسانس و بالاتر از آن هم به شرط قبولی در دو مرحله آزمون کتبی و سابقه ۱۰ سال تحصیل معادل دکترا اعطا می‌شود.

مسئول اجرایی برگزاری آزمون همچنین از آزمون شفاهی دوره، پس از اعلام نتایج خبر داد و گفت: نتیجه آزمون تا تیر ماه از مسیر تارنمای تلاوت اعلام می‌شود و آزمون شفاهی هم در اواخر مرداد برگزار خواهد شد.

آزمون ارزیابی و  اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن از مصوبات شورای توسعه قرآن کریم است که هر سال پس از فرخوان عمومی در اسفند ماه، از سوی سازمان دارالقرآن کریم برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
نخیر دیگه نیازی به ثبت نام نیست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه کسی درآزمون کتبی قبول بشه بعدش آزمون شفاهی هم ثبت نام میخوادیانه یکم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه کسی درآزمون کتبی قبول بسه برای آزمون شفاهی هم ثبت نام میخوادیانه یکم راهنمایی فرمائید
آخرین اخبار