انتقاد ترامپ از بایدن در پی کمک‌های مالی به اوکراین

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از بایدن به خاطر کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین انتقاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی این کشور به خاطر کمک‌های بیش از ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین در میانه عملیات نظامی روسیه انتقاد کرد و از اروپا خواست تا اقدامات بیشتری را برای مقابله با نگرانی‌های منطقه‌ای ارائه دهد.

ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: چرا ما در در حال دادن بیش از ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین هستیم؛ در حالی که اروپا در مقایسه کمک بسیار اندکی می‌کند.

ترامپ در ادامه با بیان اینکه در دوران ریاست جمهوری خود توانست کشور‌های اروپایی را راضی کند تا سهمشان را به ناتو بپردازند، گفت دولت بایدن نیز بایستی همین کار را انجام دهد.

او در ادامه گفت چین و کشور‌ها دیگر بخاطر میلیارد‌ها دلاری که آمریکا به اوکراین ا ماه فوریه کمک کرده، می‌خندند.
در صورتی که کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین در سنای آمریکا به تصویب برسد، این کشور تا کنون ۶۰ میلیارد دلار در مجموع در سال‌های اخیر به اوکراین کمک کرده است.

سناتور رندپال روز پنجشنبه گفته بود تنها ۵ کشور بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای مخارج نظامی هزینه می‌کنند که این رقم تقریبا برابر با مخارج روسیه است. او همچنین گفته بود آمریکا بایستی این پول را به منظور آنکه به اوکراین بدهد، از چین قرض بگیرد.

هفتادونهمین روز از حمله روسیه به اوکراین در حالی از راه رسید که «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که تلاش کشور‌های عضو ناتو برای پمپاژ تسلیحات به اوکراین، آموزش نیرو‌های این کشور، استقرار مزدوران و برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز‌های مسکو، احتمال درگیری مستقیم و آشکار بین روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد. همیشه این خطر وجود دارد که چنین درگیری به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار