نصیری:

اتوبوس‌های برقی با عمر مفید ۲۰ ساله خریداری می‌شود

عضو شورای شهر شیراز گفت: اتوبوس‌های گازوئیلی فقط ۱۰ سال عمر مفید دارند و در تلاش هستیم هرچه زودتر اتوبوس‌های برقی با عمر مفید ۲۰ ساله خریداری شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: به‌جای بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تلاش خواهیم کرد که نوسازی ناوگان عملیاتی شود.

مهدی نصیری گفت: اتوبوس‌های گازوئیلی فقط ۱۰ سال عمر مفید دارند و در تلاش هستیم هرچه زودتر اتوبوس‌های برقی با عمر مفید ۲۰ ساله خریداری شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات گفت: توجه به اتوبوس برقی علاوه بر عمر مفید بیشتری که دارد باعث می‌شود آلاینده کمتری نیز تولید شود ضمن اینکه سیستم سرمایش و گرمایش آن نیز نسبت به اتوبوس‌های دیزلی بهتر است که مسافران و شهروندان راحت‌تر جابجا شوند.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز می‌گوید: داده‌های این اتوبوس‌ها به صورت بر خط به مرکز مانیتورینگ یا پایش اتوبوس منتقل می‌شود که باعث مدیریت بهتر سفر می‌شود.

به گفته نصیری، در موضوع حمل و نقل و ترافیک در شیراز اگر کنترل، مراقبت و اقدامات لازم صورت نگیرد، با این افزایش تعداد خودرو‌های شخصی آلودگی هوا به حد بحرانی خواهد رسید و وجود داده سنسور‌ها بصورت برخط حرکت به سمت سازمان داده محور در حوزه حمل و نقل تسهیل می‌شود.

نصیری گفت: نمونه اتوبوس برقی ۱۲ متری شرکت شتاب طی تفاهم نامه چهار جانبه شهرداری شیراز، شرکت مپنا، شرکت ماهان و شرکت شتاب برای مدت یک ماه به‌صورت آزمایشی در شهر شیراز تردد خواهد داشت تا تست‌های لازم را گذارنده و درصورت موفقیت نتایج حاصله طی تشریفات قانونی قراردادی در این خصوص منعقد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار