بازدید رایگان از موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان ملایر

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از بازدید رایگان عموم موزه و ‏ارگ باستانی نوشیجان در روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

ابراهیم جلیلی گفت: بیشتر کشور‌های جهان که دارای سابقه تمدنی و تاریخی و موزه‌های غنی و مشهور هستند، برنامه‌های خاصی را در این روز‌ها برگزار و مردم را تشویق می‌کنند علاوه بر بازدید از موزه‌ها، به آثار تاریخی، فرهنگی و با ارزش خود به عنوان گنجینه‌های ارزشمند بیشتر توجه کنند.

هفته میراث ‏‏‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت ماه و هم زمان با روز جهانی موزه‌ها (۱۸ می) آغاز شده و تا سوم ‏خرداد ماه ادامه دارد. ‏

او گفت: امسال نیز به مدت هفت روز به مناسبت هفته میراث فرهنگی، برنامه‌هایی با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با مشارکت سایر ادارات، سمن‌ها و نهاد‌های فرهنگی مشابه کل کشور در شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

جلیلی در خصوص شعار امسال، گفت: شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) سال میلادی جدید را به عنوان " قدرت موزه‌ها نامگذاری کرده است " و این در حالی ست که وزارت میراث فرهنگی هم به منظور برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود حوزه میراث فرهنگی، شعار این هفته را "میراث‌فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی" و هفت روز آن را هم به تفکیک نام گذاری کرده است.

او گفت: هدف اصلی از نام گذاری‌ها و برنامه‌های مبتنی بر آن عنوان شده " تکریم مردم و ارائه محتوای مناسب به مردم" است و موزه‌ها تلاش می‌کنند در روز‌های این هفته برای خدمت‌رسانی متفاوت و خلاقانه به مردم آمادگی داشته باشند.


رئیس میراث فرهنگی ملایر گفت: بازدید رایگان عموم از موزه و ارگ باستانی نوشیجان در روز جهانی موزه‌ها در ۲۸ اردیبهشت ماه، برپایی نمایشگاه تصاویر آثار دستکند‌های استان (ارزانفود و سامن) در حوضخانه موزه ملایر به مدت یک هفته از ساعت ۹ تا ساعت ۱۸، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی و برگزاری نمایشگاه تصاویر و اسناد قدیمی شهرستان در محل موزه ملایر، در طول این هفته صورت می‌پذیرد.

او گفت: برگزاری جشنواره عکس با محوریت دژ معبد نوشیجان، دیدار کارکنان میراث فرهنگی با مسئولان شهرستانی، انجام تبلیغات محیطی و فضای مجازی برای معرفی برنامه‌ها، برپایی ایستگاه نقاشی در موزه برای کودکان و بازدید فعالان گردشگری استان از ارگ باستانی نوشیجان، موزه ملایر، بازار مبل و بام ملایر، از جمله برنامه‌های ما در هفته میراث فرهنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.