فعالیت بی وقفه کشتارگاه‌ها برای تامین مرغ مورد نیاز استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای تامین مرغ مورد نیاز استان امروز کشتارگاه‌ها فعال هستند و فردا هم مرغ در بازار توزیع خواهد شد.

افلاطونی گفت: متوسط مصرف مرغ استان بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن است و تا ساعت ۱۱ صبح امروز ۹۴ تن مرغ گرم و ۷۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شد و اکثر مغازه‌های استان مرغ گرم توزیع می‌کنند و شنبه هم بیش از ۱۲۰ تن مرغ گرم در استان قزوین توزیع می‌شود.

وی افزود: امسال ۳میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان قزوین محقق شده که در تاریخ استان بی نظیر بوده است و ۴۰ درصد جوجه ریزی در استان افزایش یافته است و از هفته آینده علاوه بر مازاد تولید با کاهش قیمت روبه رو خواهیم شد. همچنین روزانه مقادیر قابل توجهی تخم مرغ در استان قزوین تولید و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: سقف قیمت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و مرغ گرم با قیمت ۴۲ هزار تومان به دست مردم می‌رسید و این موضوع باعث تشکیل صف در فروشگاه‌های استان شد و در حال حاضر مرغ منجمد هم در حال توزیع است.

افلاطونی ادامه داد: پنجشنبه‌ها کشتارگاه‌ها تعطیل هستند، اما برای تامین مرغ مورد نیاز استان امروز کشتارگاه‌ها فعال هستند و فردا هم مرغ گرم و منجمد در بازار توزیع خواهد شد. همچنین برای هر شهرستان استان سهمیه در نظر گرفته خواهد شد تا در برخی نقاط شاهد کمبود و یا مازاد مرغ نباشیم.

وی گفت: در حوزه برنج و شکر مشکلی نداریم و با فک پلمپ یک کارخانه تولید ماکارونی در استان، ماکارونی به قیمت ۱۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسد. سقف قیمت ماکارونی ۲۷هزار تومان است و ماکارونی در بازار به قیمت ۱۵ هزار تومان در حال توزیع و فروش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: از روز شنبه روغن با قیمت جدید در استان توزیع می‌شود و هیچگونه کالای اساسی نباید بیشتر از سقف قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد.

افلاطونی گفت: درباره ذخایر استراتژیک گوشت مرغ و قرمز و همچنین برنج و روغن نه تنها در استان حتی در کشور هم مشکلی وجود ندارد و از روز دوشنبه شرکت پشتیبانی دام، مرغ مازاد بازار را خریداری کرده و به انبار‌های پشتیبانی منتقل خواهد کرد. در حوزه تامین و فروش شیر و لبنیات هم هیچ مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: قرارگاه مدیریت مشترک در استانداری تشکیل شده است و در حوزه نظارت بر بازار در چند روز گذشته ۹ گروه از بسیج اصناف با همکاری سازمان صمت در حال نظارت بر بازار هستند و حتی روز جمعه هم بر بازار، اصناف و روند توزیع کالا‌های اساسی نظارت خواهند کرد؛ و تمامی کالا‌های اساسی علاوه بر بازار و فروشگاه‌های بزرگ باید در فروشگاه‌های تعاون روستایی هم عرضه شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: مردم از کمبود‌ها رنج نمی‌برند بلکه از بی عدالتی ناراضی هستند و باید با بازرسی‌های مداوم، رضایت خاطر مردم را رقم بزنیم.

رئیس سازمان صمت هم به مردم اطمینان داد: هیچگونه کمبود کالایی در استان قزوین نداریم و از مردم می‌خواهیم با سعه صدر، دولتمردان را یاری کنند.

افضلی گفت: فردا جمعه واحد‌های منتخب در استان نسبت به توزیع کالا‌های اساسی اقدام خواهند کرد و گشت‌های نظارتی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر حتی در روز‌های تعطیل برای ایجاد امنیت روانی در بازار برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.