مشکل شبکه برق در روستای علی آباد کرفتو سقز مرتفع شد

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: پروژه رفع حریم شبکه برق روستای علی آباد کرفتو این شهرستان، با اصلاح و جانمایی صحیح تیر‌های روشنایی در این روستا آغاز شده و عملیات تبدیل شبکه سیم مسی آن به کابل خودنگهدار نیز طی یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

عبدالله ابراهیمی گفت: متاسفانه تعدادی از ساکنین روستا علی آباد کرفتو بدون توجه به حریم شبکه برق اقدام به ساخت و ساز در مجاورت شبکه کرده اند که همین موضوع باعث شده تعدادی از تیر‌های روشنایی در جای نامناسب و غیر ایمن قرار گیرند.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: یکی دیگر از مشکلات مربوط به حریم شبکه برق در این روستا بی توجهی به حریم شبکه و سهل انگاری دهیار منطقه و برخی دستگاه‌های مربوطه و عدم استعلام از این مدیریت جهت اجرای طرح هادی در روستا است.

او می گوید:در مجموع دو عامل ساخت و ساز‌ها و اجرای طرح هادی باعث شد تا ۱۱ اصله تیر برق که در ابتدا جانمایی درستی داشتند، اکنون در مکان نامناسبی قرار گیرند.

ابراهیمی گفت:کارشناسان توزیع برق شهرستان سقز با حضور در روستا و بازدید‌های میدانی، اقدام به تعیین مکان جدید جهت انتقال و جابجایی تیر‌های روشنایی برق کرده اند و در همین راستا از مجموع ۵۳ روشنایی معابر موجود در روستا ۱۱ تیر رفع حریم شده و در مکان مناسب جانمایی شده و ۲ تیر دیگر نیز تعویض شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت:  اعتبار مورد نیاز برای اجرا و اتمام این طرح بیش از ۲۵۰ میلیون تومان است و با اجرای این طرح ۴۵۰ متر از شبکه فشار ضعیف موجود در روستای علی آباد رفع حریم شده است.

به گفته او بر اساس بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و همچنین ماده ۵۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ عملیات ایجاد، اصلاح وتامین روشنایی معابر سطح شهر و روستا‌های کشوراز محل ۳ درصد عوارضی پرداختی به شهرداری‌ها واگذار شده است، اما این شرکت در راستای کمک به تامین روشنایی سطح معابر، علی رغم هزینه‌های بالای احداث و تامین برق پایه‌های روشنایی در این راستا گام برداشته است.

ابراهیمی گفت: ضروریست دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با توجه به دریافت اعتبار ۳ درصدی از عوارض مربوط به روشنایی معابر ما را درتدوام توسعه، اصلاح و تامین روشنایی معابر سطح شهر و روستا‌ها یاری نمایند.

برچسب ها: شبکه برق ، کابل برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.