مصوبه واردات مشروط خودرو به زودی ابلاغ می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت که فرآیند ابلاغ مصوبه واردات خودرو به زودی انجام می شود.

آقای سید نظام الدین موسوی گفت: این مصوبه با قانونی کردن واردات خودرو، تمهیدات لازم برای ارتقای تولید داخلی را هم پیش بینی کرده است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز با مصوبه مجلس در مورد واردات مشروط خودرو موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه که پیشتر مغایر با بندهای از سیاست های کلی نظام در مورد تولید ملی و خروج ارز از کشور اعلام شده بود، دولت می تواند با رعایت اولویت واردات خودرو‌های برقی، ترکیبی، کم مصرف، ایمن و مورد استفاده عموم مردم، خودرو وارد کشور کند.

به علاوه دولت باید از صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکنندگان و تأمین خدمات پس از فروش و انتقال فناوری از سوی آنها اطمینان حاصل کند.

مسئولان می گویند واردات خودرو بر کیفیت خودروهای داخلی و قیمت آنها در بازار اثر می گذارد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کرده سقف واردات خودرو باید با "ملاحظه تنظیم بازار و حمایت از تولید با کیفیت داخلی" باشد.

این مجمع همچنین "رعایت منابع ارزی کشور و اولویت مصرف ارز برای تأمین کالا‌های اساسی و ضروری" را برای دولت الزامی کرده است.

واردات مشروط که حالا در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده، بخشی از طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس بود که چند ماه بررسی آن در نهادهای نظارتی زمان برد.

آخرین بار، مجلس با وجود اعلام ایراد از سمت هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، بر نظرشان در مورد واردات مشروط اصرار کرد تا به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

بر اساس قانون، پس از انجام مراحل اداری، مجلس مصوبه واردات مشروط خودرو را به دولت ابلاغ می کند و رئیس جمهور، ۵ روز فرصت ابلاغ آن را به دستگاه های اجرایی دارد.

با این حال دولت باید آیین نامه واردات مشروط را تدوین کند تا اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بگین برا هر کدام از اعضای تشخیص مصلحت آخرین مدل تولید ی شرکت بنز آلمان بدن تا موافقت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا این دو کارخونه لگن سازی هست نمیذارن دوم گمرکی ودلالی و شماره گذاری حمل ونقل و حساب کنی
یه ماشین 7000دلاری تو ایران 450000000 تموم میشه
Germany
حسین مرتضایی فرد
۰۰:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظر می رسد زمان تجدید نظر مجلسومتولیان کشور در امر شهرسازی وصنعت فرا رسیده است .
دولت ومجلس باید زمینه ورود ایده پردازان ومخترعین برزگ را به میدان جامعه باز کنند.
چرا دولت ومجلس در کنار ادارات ناکارامد ثبت ایده واختراع اقدام به تشکل های هوشمند وساده بر خط نمی کنند.؟؟؟؟
چرا هنوز در کشور صدای برتری ثروت بر علم واختراع می چربد؟؟؟؟
ما در هیچ زمان وبه هیچ بهانه ای نداریم که فرند ایران برای تعقل ونو اوری به جایی رسیده وجوایز مادی ومعنوی دریافت کند..
درایران ما برای زدن گل به فوتبالیست ثروت می بخشند اما شاهد نیستیم که یک مخترع وضع اقتصادی او یک شبه از صفر به صد برسد .وتا زمانی که روی کرد قانون گذاران ومجریان این باشد ما باید دنباله رو طرح های شهرسازی از خارج باشیمونتیجه ان شهری جهنمی مثل تهران که تنفس در ان ریه پولادین می طلبد.ارزشمند ترین زمینهای بازار تهران در اسارت ترافیک والودگی ها در حال جان کندن باشد.
دولت مردان سر کیسها را شل تا شمارا نجات بخشیم از اینهمه مصیبت .هزینه شهر ارام وبا صفا وسازگار با روح انسان زیبایی خواه وسعادت جو را بپردازید تا در اختیاراتان بگزاریم.
مات رشید ایران این قوطی های چهل متری متعفن زندان است نه مسکن این وسایل نقلیه در اختیار شما که شهرهای شما را جهنم کرده ابزار حمل ونقل شهری امروز ایران نیستند
سر کیسه را شل کنید تا نجات بخشیم شما را از اینهمه کشتار جاده ای از اینهمه اتلاف عمر وانرزی در ترافیک واینهمه زجر وشنکنجه از زیستن در چنین جایگاه های متعفنی مثل شهر تهران وکلان شهر ها .
به ایده واختراع وفکر جوانان تان ایمان بیاورید تمامی دانشجویان وتحصیل کردگان دانشگاهی را در ابی غصل داده واز شر افسون یهود وسرکتابهای جنی او نجات بخشید تا ببینید از ذهنشان چه تراوش می کند.
امروز فرزندانتان با ورود به دانشگاه قبل از اموزش سحر وجادو می شوند ومردک دانشگاه سند خود خواهی وبرتر بینی وتولد روحیه فرعون در انهاست .جهان را که می بینید ملتهای تحصیل کرده در سالهای 1900مرگ انسانیت وکرامت انسانی را جشن گرفتند.
خود چشم باز کنید با اینهمه تحصیل کرده دانشگاهی در سطح جهان برده های ارام وبی صدا وهمراه نظم نوین جهانی واقعا معجزه است .
در هیچ دوره ای قبل از تولد دجال یک چشم بشریت در این حد انسان از تمدنهای گونانگون را موافق یک جریان اقتصاد سرمایه داری ندیده است .
تبعیت وپزیرش وهماهنگی با این روش اقتصادی واراعی که در بین هشت ملیارد دارد خود جای تعقل وبرسی دارد
کلام امام را تفسیر کنید.
چرا امام خمینی امریکا را شیطان بزرگ نامید .از بین همه دشمنان اتمی خود چرا امریکا را نشانه رفت این کلید وازه را تفصیر کنید .معنا کنید ودلایل ان را بیابید .پشت پردها اسنادیست تکان دهنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
غلط املایی خیلی زیاده یک بار دیگه برو از کلاس اول شروع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای کنترل تورم و این همه گرانی گمرک را آزاد کنید ، یک کاری کنید که قیمت محصول در داخل و خارج از کشور یکی باشد جوری که دیگر دلالی در این وسط هیچ سودی نداشته باشد و از بین رود
الان وقت حمایت از تولید نیست الان وقت حمایت از مردم است
شما پوست ۸۰ میلیون نفر را می کنید که از یک تولید کننده ظالم که محصولاتش را با کیفیت پایین و صد برابر قیمت واقعی به مردم می فروشد حمایت کنید
حمایت از محصولات داخلی و تولید ملی کشور زمانی موفق می شود و ارزش دارد که آن کشور ثروتمند بوده و وابسته به نفت نباشد و مردمش از ترس گرسنگی و تورم شکننده به فروشگاه‌ها حمله نکنند
اقتصاد ایران دچار فلج مغزی است و تاوانش را ۸۰ میلیون نفر می دهند و آن وقت شما به فکر تولید کنندهای ظالم هستید
ما یارانه نمی خواهیم و شما هم نیاز نیست به هیچکس چه تولید کننده و چه مردم یارانه بدهید
شما گمرک را آزاد کنید ،قیمت محصولات داخل کشور و خارج کشور را یکی کنید و عرضه را زیاد کنید که هم قیمت ها بشکند و هم دلال از بین رود
بگذارید ۸۰ میلیون نفر راحت زندگی کنند ، مگر ما چند سال زنده ایم ، بگذارید بعد از نجات مردم از تورم و گرانی در طولانی مدت برای تولید کشور برنامه ریزی کنید
بگذارید به جای اینکه پوست مردم کنده شود و زير تورم له شوند تولید کننده تلاش کند و کیفیت محصولاتش را بالا ببرد و قیمت هاش را متناسب کند
الان وقت حمایت از مردم است نه پرداخت یارانه
وقتی گمرک آزاد شود تولید کننده و وارد کننده هم احتیاج به یارانه ندارند
لطفا لطفا لطفا از مردم حمایت کنید
Germany
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وارد کنید
مالیات بر واردات
ولی ان مالیات بر واردات را مصرف توسعه ماشین هایی داخلی شود
نه نه نه حقوق های نجومی مسولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزودی! ؟
آخرین اخبار