رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران:

لزوم ارائه بسته‌ حمایتی برای داوطلبان هلال احمر

قاضی زاده هاشمی گفت مجلس و دولت و بنیاد شهید باید داوطلبین را ثبت کنند و به آن‌ها خدمت ارائه دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران در مراسم بزرگداشت ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر گفت: داوطلبان،  پایه گذار جمعیت هلال احمر هستند. زیرا افراد بدون انتظار، هیچ مزدی بر اساس احساس مسئولیت در زمان آسیب و تنگنا قدم می‌گذارند چه بسا که خود هم درگیر همین مسائل باشند. در قبل و بعد از انقلاب در جریان سیل و زلزله جمعیت هلال فعالیت داشته است، در زمان جنگ تحمیلی نقش هلال در شناسایی مفقود الاثر‌ها و ثبت و ضبط آزادگان و تبادل آن‌ها پررنگ بوده است امدادگران تمامی ابزار‌های داخلی و خارجی را بکار گرفتند تا شهدا را شناسایی کنند.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: شهادت دارای دو بخش عقلانی و احساسی است، آنچه راه را هموار می‌کند بخش عقلانی است؛ اگر شجاعت سرداران و سربازان بزرگ نبود هرگز از اسلام خبری نبود آنها با تمام وجود به یقین رسیده و خدا را شاهد و ناظر می‌دانند.

قاضی زاده هاشمی گفت: شاید در طی سال چندین بار بلایای طبیعی در کشور ما رخ  دهد که علیرغم نوسانات اقتصادی مردم هرگز پا پس نکشیدند و در هلال احمر حضور پیدا کردند. مفهوم ایثار گسترده است چرا که در جنگ و صلح متفاوت است مجلس و دولت و بنیاد شهید باید داوطلبین را ثبت کنند و به آن‌ها خدمت ارائه دهد و همچنین باید بسته‌ای قانونی برای حمایت از اقدامات داوطلبانه تدارک ببینیم و برخی از امتیازاتی که به جامعه ایثار گر می‌دهیم به این افراد هم تعلق بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار