حذف ارز ترجیحی جراحی لازم الاجرا

استاندار کرمانشاه گفت : طرح حذف ارز ترجیحی جراحی لازم الاجرا و حرکت عظیمی بود که دولت آن را اجرا کرد، اما موفقیت آن نیازمند همراهی مردم و بخش خصوصی است.

بهمن امیری مقدم گفت : حذف ارز تدریجی یک جراحی بزرگ و مورد نیاز برای کشور بود و دولت از آبروی خود مایه گذاشت و آن را انجام داد.

به گفته استاندار کرمانشاه حذف ارز ترجیحی کاری به سود مردم و برای مردم است، هم اکنون بخش دولتی و بخش خصوصی باید دست در دست یکدیگر کاری کنیم که این طرح به موفقیت بیانجامد.

این طرح از یک سو بر اساس الزام قانون و از سوی دیگر بر اساس شرایط جامعه جهانی اجرا شد، زیرا امروز به دلیل تنش‌های بین روسیه و اوکراین، حتی کشور‌های اروپایی در زمینه برخی اقلام با افزایش قیمت و چالش مواجهند.

سود و منفعت حذف ارز ترجیحی به مردم می‌رسد و باعث توزیع عادلانه یارانه‌ها خواهد شد. از سوی دیگر هم تولید کشور رشد خواهد کرد و هم سبک زندگی مردم متحول می‌شود.

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای حمایت از حذف ارز ترجیحی باید عملیاتی باشد، زیرا بخش خصوصی خود پرچم‌دار این اقدام است.

موج سواران ضد انقلاب و دشمنان مردم تلاش دارند وضعیت خود را خوب و وضعیت ما را بد نشان دهند، باید مزایای طرح حذف ارز ترجیحی را برای مردم تبیین کنیم.

کرمانشاه ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری، کشاورزی و تجارت دارد با استفاده از این ظرفیت‌ها است که می‌توانیم نبود توسعه یافتگی کرمانشاه را جبران کنیم.

مرز‌ها یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه است از یک سو باید صادرات را در مرز‌ها رونق بدهیم و از سوی دیگر صرفا به صادرات اکتفا نکنیم، بلکه برای افزایش واردات از مرز‌های استان تلاش کنیم.

امروز برخی از کالا‌ها از بندر گناوه وارد کرمانشاه می‌شود و از آنجا به سراسر ایران می‌رود، چرا ما نباید از ظرفیت مرز‌های استان برای واردات کالا استفاده کنیم.

کرمانشاه واحد‌های صنعتی صادراتی قابل توجهی دارد، متاسفانه برخی از این واحد‌ها از جمله چینی کرد رونق چندانی ندارد و در شرایطی که ما چنین واحد‌هایی را در کرمانشاه داریم از استان‌های دیگر کاشی و سرامیک از مرز‌های ما به سمت عراق می‌رود.

استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مرزنشین برای صادرات سوخت از استان لازم است این مورد باید ظرف ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف شود.

مستقل شدن دو گمرک سومار و شیخ صله لازم است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.