عمان: از تلاش‌ها برای دستیابی به توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد از همه تلاش‌های بین المللی برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.

بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روس خود با اشاره به مذاکرات وین، با بیان اینکه کشور عمان از همه تلاش‌های بین المللی برای دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران حمایت میکند، گفت: «ما هیچ کدام از طرف‌های مذاکره کننده را مقصر ایجاد اخلال و توقف مذاکرات نمی‌دانیم و از گفتگوی مستقیم حمایت می‌کنیم.»

البوسعیدی در ادامه صحبت‌های خود به بحران اوکراین پرداخت و از همه طرف‌های درگیر خواست تا برای جلوگیری از وخامت اوضاع خویشتن داری کنند و اختلافات را به صورت مسالمت آمیز حل کنند. این مقام عمانی همچنین بر حمایت مسقط از تلاش‌ها بین المللی به ویژه سازمان ملل با هدف ارتقای امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

طبق اعلام وزارت امور خارجه عمان، مسقط و مسکو به زودی توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف و معافیت مشترک روادید برای اتباع دو کشور را امضا خواهند کرد.

سفر لاوروف به عمان در حالی صورت میگیرد که روزنامه العربی الجدید روز گذشته به نقل ازمنابع ناشناس ایرانی اعلام کرده بود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار است به زودی به عمان سفر کند. سفر رئیسی به مسقط، پایتخت عمان درپاسخ به دعوت قبلی سلطان هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
7891
۰۳:۵۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران در مورد امور مربوط به انرژی هسته ای خودش با هیچ کسی در عالم هستی ارتباط برقرار نمی کند. ان پی تی هم که نه امریکا و نه اسراییل به ان امضا نداده اند ما هم و هم چنین.
آخرین اخبار