اجرای برنامه صبحانه سالم در مدرسه شهید بریری همدان+فیلم

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:به منظور نهادینه کردن فرهنگ مصرف غذا‌های سالم و اهمیت صبحانه برنامه صبحانه سالم در مدرسه شهید بریری اجرا شد.

قدرت الله رستمی گفت:هدف از برگزاری این برنامه ترویج آموزش تاکید برمصرف صبحانه سالم در بین دانش آموزان، بالا بردن سواد سلامت، آموزش فواید صبحانه سالم آشنایی با نشانگر رنگی وارزش‌های غذایی است.

صبحانه‌ی سالم برای دانش آموزان باید پنج گروه مواد غذایی را شامل کربوهیدرات،پروتئین،  چربی غیراشباع، قند طبیعی و فیبر را در بر داشته باشد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه گفت:نکته‌ی مهم درباره‌ی این پنج گروه برای تدارک صبحانه‌ی سالم برای دانش‌آموزان تناسب میان این چهار گروه است درواقع  نباید هیچ‌ یک از این گروه‌ها از این وعده‌ی غذایی حذف شود و باید تناسب هم داشته باشد و زیادبودن قند در وعده‌ی صبحانه، حال چه به‌صورت قند طبیعی قند میوه و ... و چه به‌صورت شکر، موجب زودترخسته‌شدن دانش‌آموز می شود و همچنین وجود قند مناسب در وعده‌ی صبحانه بر هشیاری دانش‌آموز و عملکرد مغزی بهتر او تأثیر فراوان می‌گذارد.

رستمی گفت:نخوردن صبحانه بر کنترل رفتاری دانش‌آموزان تأثیر چشمگیری می‌گذارد و جدای از خستگی، نخوردن صبحانه بی‌حوصلگی و عصبانیت و زودرنجی را هم در پی می‌آورد
کاهش حافظه، کاهش قدرت یادگیری، بروز عوارض عصبی مانند سستی و بی‌حالی بی‌حوصلگی،  خستگی و عصبانیت از عوارض نخوردن صبحانه در کودکان به‌شمار می‌رود.

او گفت:پدرو مادر‌ها باید از راهکار‌های مختلفی استفاده کنند که وعده‌ی صبحانه را برای کودکانشان جذاب کنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:صبحانه سالم برای دانش آموزان درتعیین رشد جسمی و افزایش هوش آن‌ها در آینده نقش کتمان ناپذیری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.