فعالیت ۲۳۰ گروه ویژه گشت نظارت و بازرسی در گیلان

۹۰۰ بازرس گشت‌های ویژه نظارت و بازرسی در قالب ۲۳۰ گروه، بازار‌های گیلان را از تولید تا مصرف رصد می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مانور ویژه گشت‌های مشترک سازمان‌های نظارتی شامل صمت، جهاد کشاورزی، اصناف، تعزیزات حکومتی و بسیج اصناف همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه دارد.

به گفته تیمور پورحیدری، از ۲۳۰ گروه بازرسی ۷۰ گروه مربوط به مرکز استان است که برای جلوگیری از گرانفروشی و سود جویی برخی افراد در بازار کالا‌های پرمصرف و سبد خانوار‌ها را از تولید تا مصرف نظارت خواهند کرد.

فعالیت جهادی گروه‌های ویژه گشت‌های نظارت و بازرسی هم امروز با حضور استاندار آغاز بکار کرد.

اسدالله عباسی با حضور در جمع بازرسان ضمن قدردانی از تلاش‌های نیرو‌های دستگاه‌های نظارتی در برقراری امنیت و آرامش جامعه گفت: با نظارت‌های هوشمند و دقیق در حوزه بازار باید مردم اطمینان داشته باشند که کمبود کالا در بازار وجود ندارد.

به گفته استاندار گیلان، هدف از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها گران شدن کالا‌ها و یا حذف یارانه‌ها نیست بلکه هدف دولت از حذف ارز ترجیحی قطع دستان واسطه گران، مردمی کردن اقتصاد و پرداخت مستقیم یارانه به خود مردم است.

اجرای دقیق این طرح در گرو همکاری مردم دانست و شهروندان به تحرکات رسانه‌ای مخالفان توجه نکنند.

روند پاسخگویی سامانه ۱۲۴ اداره کل صمت و ستاد خبری اتاق اصناف گیلان نیز امروز زیر ذره بین ارزیابی استاندار قرار گرفت.

پس از گفتگو با کارشناسان واحد‌های پاسخگوی مردمی جلسه‌ای در اتاق اصناف استان تشکیل داد و هریک از مدیران ستاد تنظیم بازاردر این نشست گزارشی از حوزه کاری خود ارایه کردند.

در این جلسه با اشاره به اینکه برای کنترل بازار باید نقاط قوت و ضعف هر دستگاه بدرستی مشخص شود باید زمان بررسی تخلفات واحد‌های صنفی نباید بیش از ۲ هفته باشد.

همچنین استاندار به همراه اعضای ستاد تنظیم بازار از چند فروشگاه بزرگ استان بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه توزیع کالا‌های اساسی در این فروشگاه‌ها قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.