تداوم آموزش‌های کاربردی اثرات مصرف مواد مخدر در گیلان

استاندار گیلان بر ساماندهی معتادان متجاهر و بازتوانی آنان تأکید قرار کرد.

اسدالله عباسی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به عواقب مصرف مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر باید به جریانی اجتماعی در همه گروه‌های سنی تبدیل شده و آموزش موثر در خصوص اعتیاد و پیامد‌های آن باید ادامه یابد.

به گفته استاندار گیلان، استعمال مواد مخدر صنعتی و عوارض آن خطرناک‌تر از مواد مخدر سنتی است و صرف هزینه، به کارگیری ابزار و توان فردی و اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه با ارزش‌تر و موثرتر از درمان این معضل اجتماعی است.

باید افراد رها شده از اعتیاد به گونه‌ای ساماندهی شوند که پس از مرحله درمان و بهره گیری از مهارت‌های شغلی، به آغوش جامعه بازگردند.

باید برنامه ریزی‌ها به صورت عملیاتی پیگیری شده و همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و فعالان اجتماعی با هم مشارکت کنند، زیرا برگزاری نشست‌های هم اندیشی و گفتمان به تنهایی تاثیری ندارند.

ساماندهی معتادان متجاهر و تلاش برای بازتوانی آنان با رعایت کرامت انسانی تا پایان درمان تاکید و از مدیریت نامطلوب سامانکده شهرداری رشت گلایه شد که در جلسات تصمیم گیری استانی، باید شهردار حضور داشته باشد.

تجهیز مرز‌ها و مبادی ورودی استان به دستگاه‌های موادیاب ضروری است و از عملکرد حوزه مقابله با مواد مخدر در استان به رغم امکانات کم قدردانی کرد.

همه مدیران باید به صورت جهادی پای کار باشند و مبارزه با مواد مخدر را بخشی از وظایف مجموعه خود بدانند.

پایان نامه‌های دانشجویی و تحقیقاتی به سمت حل معضل اعتیاد برای آسیب شناسی و ارائه راهکار عملی هدایت شوند و دانشگاه‌های استان باید به تحقیق و پژوهش در خصوص این مسئله مهم توجه کنند.

نباید اجازه دهیم به سبب کم توجهی عده‌ای، جوانان این استان به به نابودی کشانده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.