انهدام باند سارقان ۲۰۰ میلیارد ریالی در زنجان

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای سرقت در یکی از استان های همجوار زنجان خبر داد.

سرهنگ آدینه لو گفت: اعضای باندی که با جعل مدارک و اسناد و با استفاده از پلاک تقلبی خودرو اقدام به کلاهبرداری و در نهایت سرقت از پایانه‌ها می‌کردند در یکی از استان‌های همجوار زنجان دستگیر شدند.

او می‌گوید: مأموران پلیس آگاهی زنجان از اسفندماه پارسال از فعالیت اعضای یک باند حرفه‌ای که با استفاده از اطلاعاتی که شرکت‌های شمش روی  و سیم و کابل در فضای مجازی منتشرکرده بودند اقدام به کلاهبرداری و سرقت از این شرکت‌ها می‌کردند مطلع شده و پیگیری موضوع و شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان زنجان پس از ۳ ماه تلاش بی وقفه کارآگاهان پلیس آگاهی زنجان و یکی از استان‌های همجوار و سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره کل اطلاعات و با هماهنگی شخص دادستان زنجان اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ آدینه لو گفت: همه اعضای این باند ۵ نفره طی یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر شده و ۲ دستگاه خودروی سنگین دارای پلاک جعلی و یک دستگاه خودروی سواری از متهمان کشف و توقیف شد.

او می‌گوید: مأموران  انباری را که متهمان برای جاساز کردن اجناس مسروقه در یکی از استان های همجوار زنجان اجاره کرده بودند را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: تعداد ۳ کامیون حامل بار مسروقه که شامل مقادیر زیادی شمش و سیم‌های مسی است از متهمان کشف و توقیف شده است.

به گفته سرهنگ آدینه لو متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند، اما در مواجهه با ادله پلیسی لب به اعتراف گشوده و تاکنون به سرقت از استان‌های زنجان، رشت، ساوه و قم اعتراف کرده اند.

او می‌گوید: بنابر اظهار نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه از متهمان ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: ۳۰ میلیارد ریال از مبلغ فوق متعلق به سرقت از شرکت شمش روی استان زنجان و مابقی نیز از سایر استان‌ها بوده.

سرهنگ آدینه لو از صاحبان مشاغل خواست تا اطلاعات بار خود را به هیچ عنوان در فضای مجازی منتشر نکنند و قبل از هرگونه اقدامی کارت هوشمند رانندگان و اطلاعات آن‌ها را به صورت کامل دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.