فروتن:

هزار و ۱۰۰ خانواده در فارس متقاضی فرزند خواندگی هستند

معاون اجتماعی بهزیستی فارس گفت: بیش از هزار و ۱۰۰ زوج در استان در انتظار فرزندخوانده هستند.

معصومه فروتن در نشست خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو به میزبانی استانداری فارس برگزار شد، در پاسخ به این سئوال مبنی بر تعداد کودکان کار و خیابانی و چگونگی فعالیت کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابانی؟ گفت: این کارگروه فعال است و جلسات آن هر سه ماه یکبار برگزار و مصوبات آن به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

او گفت: پارسال 855 کودک کار و خیابانی در استان فارس ساماندهی شدند، همچنین دو مرکز شبانه روزی و ٤ مرکز روزانه برای این کودکان در شیراز و تعدادی از شهرستان‌ها فعال است.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس گفت: کودکان خیابانی که خیابان خواب باشد در فارس نداریم و تقریبا همه کودکان سر چهار راه‌ها دارای خانواده هستند که با حکم دادگاه این کودکان در مراکز شبانه و روزانه ساماندهی می‌شوند.

فروتن گفت: پارسال چهار دستگاه عنبیه برای شناسایی آن‌ها خریداری شده است.

به گفته او، ٨٠ درصد کودکان کار و خیابان در سطح فارس غیر ایرانی بوده و در این بین برخی از آن‌ها دارای کارت آمایش و برخی دارای کارت تحصیلی و عده‌ای هم غیرمجاز هستند، مشکل ما وجود کودکان غیر ایرانی غیرمجاز است.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص صف انتظار فرزندخواندگی در فارس هم گفت: از دو سال پیش سامانه‌ای طراحی شده و متقاضیان ثبت نام می‌کنند و پس از بررسی اعلام می‌شود که مشمول فرزندخواندگی می‌شوند یا نه؟

به گفته فروتن، هم‌اینک یکهزار و ١٠٠ خانواده در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و در انتظار تایید یا عدم تایید بسر می‌برند.

او گفت: در صورت تایید و طی فرآیند‌های پیش بینی شده، فرزندان زیر شش سال به افراد تا سن ٤٤ سال، فرزندان ٦ تا ١٢ سال به افراد با بازه سنی ٤٤ تا ٥٠ سال و فرزندان بالای ١٢ سال به افراد بالای ٥٠ سال سن داده می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس همچنین گفت: پارسال کودک آزاری و همسر آزاری در صدر گزارش‌های اعلامی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قرار گرفته و برای این دو موضوع به ترتیب ١٧٩٧ و ١١٩٥ پرونده تشکیل شد.

فروتن با اشاره به وجود خانه امن در شیراز برای زنان خشنونت دیده خانگی که با حکم دادگاه اقامت آن‌ها انجام می‌شود هم گفت: سال گذشته ٧٥ زن وارد این خانه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار