افتخار آفرینی بانوی کهگیلویه وبویراحمدی در المپیک برزیل

رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانوی هم استانی صاحب مدال برنز و طلای رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ برزیل شد.

دهقان گفت: مدال برنز کومیته انفرادی در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم و طلای تیمی توسط حکیمه زکی زاده ورزشکار انجمن شوتوکان JSKA ایران از استان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات المپیک برزیل کسب شد.

او این موفقیت بزرگ را به جامعه ورزشی استان تبریک و می گوید: کسب مدال برنز زکی زاده در بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان برزیل مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی جامعه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته رئیس هیات ناشنوایان کهگیلویه و بویراحمد، این ورزشکار در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم ابتدا ۶ به پنج به حریفی از اوکراین باخت، اما با برد هشت به صفر مقابل کاراته کایی از برزیل به مدال برنز این مسابقات رسید.

فاطمه صادقی می گوید: بیست و چهارمین دوره رقابت‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان با شرکت بیش از چهار هزار ورزشکار از ۸۰ کشور دنیا، از ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهر کاشیاس دو سول برزیل آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد.

کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان در هشت رشته ورزشی فوتبال، جودو، کاراته، تیراندازی، والیبال ساحلی، دو و میدانی، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

قرار بود این رقابت ها در سال ۲۰۲۱ برگزار شود که به علت شرایط بیماری کرونا این مسابقات تحت عنوان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ برزیل به سال ۲۰۲۲ موکول شد که هم اکنون در کشور برزیل در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.