نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری مهاباد گفت: کرایه تاکسی‌های گردشی و خطی تا ۳۵ درصد و تاکسی‌های تلفنی داخل شهر ۴۰ درصد افزایش یافته است.

شیرکو نورانی گفت: کرایه تاکسی‌های گردشی، خطی و ون از هزار و ۸۵۰ تومن به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته که این افزایش ۳۵ درصد بوده است و همچنین تاکسی‌های تلفنی مسیر‌های داخل شهر با افزایش ۳۵ درصدی از ۵ هزار تومان به ۷ هزار تومان افزایش یافته است.

وی گفت: در خصوص مسیر‌های تاکسی تلفنی استثنا‌هایی هم وجود دارد که بنا بر مصوبات حمل و نقل عمومی از مجتمع روناس ٢ و آپارتمان‌های صنعت و معدن به سمت خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا، پشت تپ و سیدآباد و برعکس کرایه‌ها به ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری مهاباد گفت: همچنین از مسیر خانقاه، کوی دانش، کوی بهداری، شهرک صبا به مقصد پشت تپ، فجر، سیدآباد و برعکس و سایر مسیر‌ها برابر بند الف (یعنی مسیر‌های داخل شهری) همچنین از شهرک فجر، سیدآباد به مقصد پشت تپ و برعکس نیز کرایه تاکسی با نرخ ۱۰ هزار تومان مصوب شده است.

نورانی گفت: کرایه تاکسی مرکز ۱۳۳ نیز به ۱۰ هزار تومان رسیده است و همچنین کرایه تاکسی به کلیه تالار‌های سطح شهر نیز من بعد ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

وی در خصوص به نرخ کرایه اتوبوس و مینی باس‌های داخل محدوده شهری نیز گفت: کرایه این وسائط نیز به هزار تومان افزایش یافته و اتوبوس‌های خانقاه و یوسفکند ۱۵۰۰ تومان و اتوبوس دریاس و اگریقاش هم ۲۵۰۰ تومان شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل شهرداری مهاباد گفت: مرکز آنلاین ١٨٣٠ به ازای هر کیلومتر اضافه ۱۵۰۰ تومان و به ازای هر دقیقه توقف ۴۰۰ تومان کرایه دریافت خواهد کرد، اما رانندگان این مرکز باید توجه داشته باشند تنها در صورت ارائه خدمات به صورت سیستمی مجاز به دریافت کرایه فوق هستند.

وی گفت: نرخ‌های مصوب حمل و نقل عمومی از امروز نوزدهم اردیبهشت ماه خواهند شد. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده درخواست افزایش کرایه حمل و نقل کد شناسایی درج شده بر روی شیشه تاکسی‌ها و یا پلاک خودرو را به شماره ۴٢٢٣٣٠٠٠ مرکز سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اطلاع دهند.

نورانی گفت: افزایش سالانه کرایه تاکسی‌های شهری جز اختیارات شورای شهر است که از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل پیشنهاد داده می‌شود و پس از تصویب در شورا و تایید در هیات تطبیق فرمانداری و تصویب در ستاد تنظیم بازار قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.