مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد

۱۶ شهر خراسان رضوی در شرایط قرمز تأمین آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۱۶ شهر خراسان رضوی در شرایط قرمز تامین آب است و ۱۱ شهر استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

ابراهیم علوی گفت: بخش عمده‌ای ازخراسان رضوی دارای اقلیم خشک است و از لحاظ آماری در سال آبی امسال ۱۴۵ میلیمتر دریافت نزولات آسمانی را داشتیم که در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد بیشتر بوده است.

او گفت:، میزان بارندگی امسال در مقایسه با دوره آماری بلند مدت  ۲۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در خصوص خسارت های بارندگی اخیر و جاری شدن سیلاب در استان گفت: ۱۵ شهرستان، ۱۰۰ روستا و ۹ شهر در اثر سیل دچار خسارت شدند که بیشترین خسارات از لحاظ شهری در شهر گناباد و از لحاظ روستایی روستای کلات بوده است.

به گفته علوی مجموع خسارتی که سیلاب اخیر به استان وارد کرد بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۹۳ درصد روستا‌های استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی قرار دارد.

به گفته علوی به ۵۰ روستای خراسان رضوی با کمک  خیرین آبرسانی شد و در زمستان پارسال نیز قراردادی با سپاه پاسداران منغقد شد  که در فاز ۱، ۱۲۰ روستا را آبرسانی انجام بدند و قرار شد در فاز ۲، ۳۰۰ روستای دیگر آبرسانی انجام شود.

او در خصوص بحث وضعیت آب در تابستان امسال نیز گفت: در حال حاضر در میان شهر‌ها و روستا‌های استان سرانه مصرف آب ۱۸۳ لیتر برای هر نفر در روز محاسبه شده است در حال حاصر در هر ثانیه ۱۴۶۰ لیتر کسری آب داریم در استان که ما در تلاش هستیم این کسری را حل کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سرانه مصرف آب  در روستا‌های استان بیشتر از شهر‌ها است که این نشانه مصرف زیاد روستا‌ها در حوزه آب است.

به گفته علوی در حال حاضر ۹۰۰ روستا‌  با تانکر آبرسانی می‌شود که حدود ۲۰۰ روستا به صورت دائم با تانکر آبرسانی می‌شود و مابقی کمبود آب با تانکر به روستا‌ها داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار