وزیر خارجه با اشاره به دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر انقلاب؛

تحریم‌های «سزار» شرایط سختی برای مردم سوریه ایجاد کرده است

وزیر خارجه گفت: تحریم‌های «سزار» غرب و آمریکا شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی برای مردم سوریه ایجاد کرده اما مردم این کشور همچنان مقاومند.

وزیرخارجه کشورمان درباره سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار او با رهبر انقلاب و حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان گفت: فراموش نکنیم آن‌چه را مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که سوریه امروز متفاوت از سوریه دیروز است. امروز سوریه جایگاه ممتازی در منطقه دارد و هرچند تحریم‌های موسوم به «سزار» غرب و آمریکا شرایط سختی را به لحاظ اقتصادی برای مردم سوریه ایجاد کرده، اما مردم سوریه همان طور که از جنگ گسترده تروریستی توانستند از مسیر مقاومت با سرافرازی و پیروزی بیرون بیایند، از این جنگ اقتصادی هم با سرافرازی بیرون خواهند آمد .

به گفته حسین امیرعبداللهیان، آن چیزی که در اراده رهبران دو کشور مشاهده می‌شود، توسعه و تعمیق روابط است. روابط در ماه‌های اخیر شکل متفاوتی پیدا کرده و ما از فضای امنیتی-نظامی‌ای که در سوریه حاکم بود، روز به روز فاصله گرفته‌ایم و فضای کار همه جانبه اقتصادی، تجاری، توسعه گردشگری و همکاری‌های علمی، فناوری از جمله موضوعاتی است که در دستور کار دو کشور قرار دارد.

گفتنی است یکی از مهم ­ترین موانعی که در زمینه توسعه همکاری­ های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد تحریم­ های اقتصادی است.

تحریم های اقتصادی که به ویژه از سال ۲۰۱۸ علیه ایران وضع شده چالش­ هایی را در حوزه­ های مختلف اقتصادی برای ایران ایجاد کرده و از سوی دیگر تحریم‌های مختلف آمریکا و تشدید آن با قانون سزار در سال ۲۰۲۰، بازسازی اقتصاد سوریه را با دشواری روبرو کرده است.

هدف قانون سزار افزایش انزوای مالی، اقتصادی و سیاسی دولت سوریه و همچنین اعمال تحریم علیه شرکای تجاری این کشور است.

به طور مشخص این قانون تمام دولت‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و افرادی را تحریم می‌کند که مستقیم و غیر مستقیم با دولت سوریه در چهار بخش نفت، گاز طبیعی، هواپیماهای نظامی، ساخت و ساز و مهندسی همکاری می ‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
حق گرفتنیه اقای وزیر ، باید بگیری ، امریکا اگه میخواست بده که تحریم نمیکرد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب = حامی داعش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۶:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش من در سوریه دندان سازیم را ادامه میدادم. رییس جمهورش پزشک است به دندان ساز رحم میکند ظلم نمیکند. عشق من دمشقه.
آخرین اخبار