علیرضابیگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش کمیسیون شوراها از وقایع ورزشگاه مشهد جامع "نبود"

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: وزارت کشور در حوادث ورزشگاه مشهد تعلل کرد و مدیریت درستی نداشت.

آقای احمد علیرضابیگی گفت: در گزارش نظارتی کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس از وقایع پس از بازی ایران و لبنان، نقش وزارت کشور در ایجاد مشکلات به خوبی دیده نشده بود و این کمیسیون، گزارش را جامع ندانست.

این گفته پس از آن مطرح می شود که کمیسیون شوراها با دستور آقای قالیباف رئیس مجلس، مأمور بررسی حوادث ورزشگاه مشهد شد.

۹ فروردین ماه امسال تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، در بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقابت کردند.

بر اساس گزارش ها، در زمان برگزاری این رقابت بخشی از زنان که بلیت در دست آنها بوده، امکان ورود به ورزشگاه پیدا نکردند؛ این در حالی بوده که بخشی از تماشاچیان حاضر در ورزشگاه بلیت نداشتند.

گفته می شود ورود بانوان به ورزشگاه تنها از یک درب تأمین شده و امکان استعلام بلیت همه تماشاچیان وجود نداشته است.

با افزایش تجمع در مقابل درب ورودی، تعدادی از زنان اقدام به عبور از درب بسته ورزشگاه کردند که با واکنش پلیس مواجه شد.

نمایندگان مجلس می گویند بر اساس گزارش فرماندهی انتظامی، اگر پلیس واکنشی نشان نمی داد، شکستن درب ورودی ورزشگاه می توانست موجب هجوم جمعیت و خسارات جانی شود.

به گفته آنها، در نشستی که کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیمه فروردین ماه با حضور مسئولان دولتی و امنیتی برگزار کرده، مشخص شده آمار حاضران در ورزشگاه متفاوت از آمار پیش بینی شده بوده است.

برخی نمایندگان معتقدند فدراسیون فوتبال باید در برگزاری مسابقه فوتبال در مشهد، به "واقعیت های جامعه" توجه می کرد؛ اگرچه در مقابل، عده ای مانند زنان مجلس، معتقدند حضور زنان در ورزشگاه ها با فراهم کردن شرایط مناسب شأن آنها، امکان پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار