در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مجموعه داران هنری فقط آثار بزرگان هنر را می‌خرند

یک مدیر هنری گفت: نوسان اقتصاد تاثیر شگرف بر میزان خرید و فروش اثر هنری گذاشته است.

مهرنوش برادران گفت: بعد از فروکش کردن کرونا تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های هنری افزایش یافت، اما اشکالات چرخه اقتصادی هنر رفع نشد.

به گفته این گالری دار، نوسان اقتصاد تاثیر شگرف بر میزان خرید و فروش اثر هنری گذاشته است. مجموعه دار‌ها هم دیگر ریسک نمی‌کنند و فقط آثار بزرگان هنر که می‌دانند همواره خریداران داخلی و خارجی دارد را می‌خرند.

برادران همچنین معتقد است که بعد از سال جدید، کار و یا نمایشگاه ویژه در حوزه تجسمی برگزار نشده است که یکی از دلایل آن اوج گیری کرونا در این دو سال بوده است. هنرمندان نتوانستند اثر جدید خلق کنند و برای برگزاری نمایشگاه خطر نمی‌کنند، زیرا نمی‌دانند آثار نمایشگاهشان خریداری می‌شود یا خیر.

این مدیر هنری می‌گوید مدیر جدید اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست توجه ویژه به برگزاری حراج‌های داخلی با کیفیتی برابر با حراج‌های خارجی داشته باشد. همچنین بودجه مناسب برای خرید آثار هنری اختصاص دهد. ما هنرمندان بسیار خوب در کشور داریم که دولت می‌تواند متولی نمایش آثار آنان در اکسپو‌های خارجی باشد. با این کار دیگر سود حاصل از فروش آثار هنری فقط در جیب مجموعه داران نمی‌رود.

به تازگی نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان «از سرنوشت» در گالری ملت برپا شده است. نمایشگاهی که هنرمندان نسل میانه هنر نقاشیخط ایران آثارش را با محوریت امید خلق کرده اند.

برادران می‌گوید ۲۳ هنرمند حاضر در نمایشگاه «از سرنوشت» در یک برهه دچار نا امیدی شده بودند و با این نمایشگاه تلاش کردند امید را به زندگی شخصی و هنری خود بازگردانند.

این نمایشگاه تا ۲۳ اردیبهشت در گالری ملت برقرار است و پس از آن نقاشی‌های آبستره مصطفی دشتی در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار