جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی در دانشگاه کردستان آغاز شد

دومین دوره جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی امروز با هدف تبادل تجربه و مستندسازی ابتکارات بین اساتید در دانشگاه کردستان آغاز شد.

رئیس دانشگاه کردستان در آیین افتتاحیه جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی گفت: استفاده از بستر فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها در همه امورات با سرعت در حال گسترش است.

رحمت صادقی با اشاره به اتوماسیونی کردن همه فرآیندها، گفت: در گذشته در کتابخانه‌ها و لابه‌لای مجلات تحقیق می‌کردیم تا موضوع و مطالب مورد نظر خود را پیدا کنیم و در نهایت اطلاعات اندک و ناقصی را هم جمع آوری می‌کردیم، اما امروزه خوشبختانه براحتی همه اطلاعات در دسترس است و در عرض چند دقیقه امکان جمع آوری اطلاعات کامل میسر است.

او همچنین به تاثیر کرونا در بکارگیری آموزش مجازی برای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت کرونایی پیش نمی‌آمد، بی شک روند آموزش مجازی کندتر پیش می‌رفت، اما خوشبختانه این مسیر کوتاه و امروزه استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش مجازی گسترش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه کردستان می گوید: هدف از برگزاری جشنواره تدریس خلاق، تبادل تجربه و مستندسازی ابتکارات و حفظ بستر فراهم شده است تا در آینده بتوان بهتر و با کیفیت مناسب‌تر از آن برای امتحانات، دروس عملی و کارگاهی استفاده کنیم.

دکتر صادقی ابراز امیدواری کرد این جشنواره به اهداف ترسیم شده خود دست یابد و کتابچه‌ای از این جشنواره تهیه شود تا از زحمات همه همکاران در سال‌های آینده نیز استفاده شود.

در ادامه دکتر معاون آموزش دانشگاه کردستان نیز گفت: اولین دوره جشنواره سال گذشته با تاکید بر آموزش مجازی برگزار و اساتید اقدام به تبادل تجارب خود در این زمینه کردند.

محمد رزاقی گفت: امسال و در دومین دوره این جشنواره ۳۰ ارائه و ۲۷ ایده ارائه خواهد شد که امیدواریم برای همه مفید باشد.

لازم به ذکر است دومین دوره جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی در دانشگاه کردستان  از روز گذشته آغاز و تا روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.