انصارالله: عربستان باید از هفت سال حمله به یمن عبرت بگیرد

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با اشاره به نقض آتش‌بس از طرف سعودی‌ها هشدار داد که عربستان باید از هفت سال حمله به یمن عبرت بگیرد.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفتگو با  العهد، با بیان اینکه عربستان چندین بار آتش بس را نقض کرده و در کار‌های بشر دوستانه مانع تراشی می‌کند، هشدار داد: «مسئولیت این تخلفات بر عهده عربستان است. صبر ما تا ابد دوام نخواهد داشت. مردم یمن از عزت و استقلال خود کوتاه نخواهند آمد و در صورت نقض آتش بس عربستان و کشور‌های متجاوز باید عواقب آن را تحمل کنند.»

او در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد که نیرو‌های ائتاف سعودی از ابتدا به آتش بس پایبند نبودند، ولی طرف یمنی از روز اول اعلام آتش بس به مفاد آن پایبند بوده و هرگز آن را نقض نکرده است.

این مقام یمنی همچنین تصریح کرد که اگر عربستان به تجاوزات و نقض آتش بس ادامه دهد، نیرو‌های یمنی بیکار نخواهد ماند و از حیثیت و حاکمیت خود دفاع خواهند کرد و در پاسخ به تجاوزات تجهیزات زیادی دارد و تسلیحات راهبردی ساخت نیرو‌های یمنی می‌توانند پاسخی به آن باشد. این تجاوز‌ات چیزی جز ضرر و ناامیدی برای سعودی‌ها به همراه نخواهد داشت و باید بفهمند که ادامه حملات علیه مردم یمن برای آن‌ها هیچ دستاوردی نخواهد داشت. سعودی باید از هفت سال حمله زمینی، هوایی و دریایی به یمن عبرت بگیرد.

 القحوم همچنین به مفاد آتش بس اشاره کرد و گفت: طبق آتش بس باید جنبه‌های انسانی در نظر گرفته شود و پرواز‌های هوایی برای انتقال بیماران به اردن وجود داشته باشد. اما تاکنون سعودی‌ها با ایجاد موانعی مانع از بازگشایی فرودگاه شده اند. همچنین قرار بود کشتی‌های حامل دارو، غذا و مواد نفتی وارد شوند، اما فقط به برخی از کشتی‌ها اجازه ورود داده شده است و کشتی‌های بسیاری در توقیف سعودی‌ها هستند. این نشان می‌دهد که عربستان خواهان تداوم این آتش بس نیست.

نیرو‌های متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی، برخلاف پایبندی طرف یمنی به مفاد آتش بس، به نقض روزانه آتش بس ادامه می‌دهند و با گذشت بیش از یک ماه از زمان آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در ماه های رمضان و شوال، نیرو‌های ائتلاف سعودی بیش از ۶ هزار بار این آتش بس را نقض کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار