سرپرست پلیس فتا استان ایلام خبر داد

افزایش دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه شهروندان ایلامی

سرپرست پلیس فتا استان ایلام از افزایش دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه شهروندان در سال جاری خبر داد.

به گفته سرهنگ علی‌رضا یعقوبی  بررسی پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا ایلام در فروردین ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه توسط مجرمین سایبری از طریق ارسال پیامک جعلی تحت عنوان، ابلاغ الکترونیک قضایی و رجیستری موبایل (سامانه همتا) افزایش قابل توجهی داشته است.

او گفت: ارسال این نوع پیامک از سوی مجرمین سایبری در ساعات غیراداری یعنی در روز‌های آخر هفته و ایام تعطیل صورت می‌گیرد و متاسفانه کلیک کردن بر روی لینک موجود در پیامک باعث نصب بدافزار بر روی گوشی تلفن همراه و دسترسی به اطلاعات آن می‌شود.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام گفت: پلیس فتا در راستای پیشگیری از جرایم یاد شده و با همکاری پایگاه خبری استان ایلام شیوه و شگرد‌های مجرمین سایبری را اطلاع رسانی نموده است، ولی باز هم شاهد وقوع اینگونه جرایم در استان هستیم.

او گفت: پیامک‌های تحت عنوان، رجیستری موبایل، ابلاغ الکترونیک قضایی، سهام عدالت، جریمه رانندگی و. هرگز با سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود شهروندان در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها بایستی بلافاصله آن را حذف کرده و یا جهت اخذ مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.